امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

ناصر هاشمی مدیرکل جدید امور مالیاتی استان خوزستان و سید خلف موسوی شهردار اهواز در نشستی، زمینه های همکاری مشترک در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی و توسعه عمرانی شهر اهواز را بررسی نموده و تبادل نظر کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان در دیدار شهردار اهواز گفت: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی که راه برون رفت کشور از وابستگی ها و برخی مشکلات است ارتباط نزدیکی با تحقق کامل همه درآمدهای مالیاتی دارد.

هاشمی، استان خوزستان را یکی از مهم ترین استان های کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی های صنعتی و اهمیت شهر اهواز به عنوان مرکز استان، حضور میلیون ها نفر تحت عنوان کاروان های زیارتی راهیان نور، سفرهای نوروزی و اربعین حسینی (ع)، می بایست اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات و توسعه این شهر داشت.

مدیرکل  امور مالیاتی استان خوزستان اضافه کرد: تمام تلاش و همت من این است که اهواز به لحاظ دارا بودن خدمات شهری، مبلمان و فضاهای رفاهی در حد اعلای خود قرار گیرد و این مهم میّسر نخواهد شد جز این که در زمینه استحصال و تحقق درآمدهای مالیاتی و عوارضی که مربوط به شهرداری است تلاش مضاعفی صورت گیرد.

هاشمی افزود: معتقدم در کنار وصول درآمدهای مالیاتی، عوارض و درآمدهای مربوط به مدیریت شهری در اهواز نیز می بایست به موقع پرداخت شود تا خللی در روند عمران و توسعه شهر توسط شهرداری به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: تحلیل من این است که عزم و اراده مجموعه مدیران استان برای فراهم کردن امکانات و خدمت رسانی به مردم قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان گفت: امیدوارم به عنوان یک خدمتگزار شرمنده مردم شریف اهواز نباشم و به همین جهت انتظار دارم در صورت تضییع حقوق شهروندان این امر اطلاعرسانی شود تا منابع از دست رفته، بازگردد.

دکتر ناصر هاشمی در پایان ضمن اعلام حمایت از روند پروژه های عمرانی در شهر اهواز، آمادگی خود و سازمان متبوعش را برای تامین هزینه های این پروژه ها از طریق استیفای حقوق قانونی شهرداری اهواز اعلام کرد.

در ادامه این نشست، سید خلف موسوی شهردار اهواز با اشاره به سوابق مدیریتی مدیرکل جدید امور مالیاتی استان خوزستان در استان های فارس، بوشهر و مرکزی، از دیدگاه حمایتی او از عمران و توسعه شهری قدردانی کرد و گفت: اهمیت استراتژیک استان خوزستان به عنوان قلب اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست، بنابراین پیشرفت و توسعه خوزستان و رفع محرومیت ها و عقب ماندگی های این استان یک رسالت و وظیفه کلان ملّی محسوب می شود.

شهردار اهواز در ادامه تصریح کرد: اهواز پیشانی استان خوزستان است و به عنوان الگویی برای سایر شهرهای استان محسوب می شود و به تعبیری؛ هر اتفاق خوب در حوزه مدیریت شهری اهواز به همه نقاط استان تسرّی می یابد و این امر، مسئولیت سنگینی را متوجه مدیران این شهر می نماید.

موسوی؛ توسعه و پیشرفت اهواز را توسعه استان دانست و اظهار داشت: شهروندان اهوازی انتظار دارند صنایع بزرگ مستقر در این شهر به مسئولیت های اجتماعی قانونی خود عمل کرده و در برابر وضعیت شهر بی تفاوت نباشند.

شهردار اهواز افزود: متاسفانه تخصیص امکانات و اعتبارات به شهر اهواز در سال های اخیر با توسعه جمعیتی، جغرافیایی و صنعتی این شهر تناسبی نداشته است و این نقص منجر به بروز مشکلات اجتماعی شده است.

وی با اشاره به توجه استاندار خوزستان به مناطق محروم، توضیح داد: بر طرف کردن محرومیت ها و توانمند سازی مناطق کم برخوردار شهر اهواز به عنوان اولویت های اصلی دکتر شریعتی محسوب می شود و بازدیدهای صورت گرفته و رسیدگی ایشان به مشکلات این مناطق بسیار امیدوار کننده است.

شهردار اهواز ادامه داد: انتظارات مردم به حق از شهرداری بالاست و این امر بسیار مطلوبی است چرا که شهروند مطالبه گر با حقوق خود آشناست و یکی از حلقه های مفقوده توسعه به شمار می رود.

موسوی افزود: به لحاظ گردش مالی، استان خوزستان، استان دوم کشور محسوب می شود اما این پول ها در چرخه اقتصادی این استان وارد نشده و به جاهای دیگر می روند که باید ساز و کار بازگشت این پول های را فراهم کنیم.

وی به پایان پروژه های عمرانی بزرگی نظیر پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، روگذر جوادالائمه و در دست اجرا بودن پروژه های نظیر تقاطع چهارشیر، پل ولایت و زیرگذر شریعتی به آغاز عملیات اجرایی ۵ تقاطع غیر هم سطح جدید در شهر اهواز اشاره کرد و در پایان گفت: امیدواریم با ادامه نگاه فنی و عادلانه ای که در سازمان امور مالیاتی برای توزیع عوارض و حقوق شهروندان اهوازی وجود دارد و همچنین مساعدت و تلاش مدیرکل جدید شاهد رقم خوردن فصلی تازه در مناسبات مدیریت شهری و اداره کل مالیاتی استان باشیم که این امر قطعا با توسعه شهر همراه و کام شهروندان را شیرین خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد