امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان  به نقل ازهورنیوز ؛ آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۳ مرداد سالروز پیروزی حزب الله لبنان برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه عنوان کرد: عزیزان حزب الله که ارتش کلاسیک محسوب نمی شود، با تکیه بر ایمان و وعده های الهی وارد این جنگ شدند، و پیروز شدند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد اظهار کرد: بعد از اعلام ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن دولت مصدق، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را هیچ مورخی نمی تواند در آمریکایی بودن این کودتا تردید کند.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه اسناد اخیراً منتشر شده نشان از رهبری و دخالت مستقیم آمریکا در این کودتا بود، عنوان کرد: این کودتا مهر بطلانی بر تمام ادعاهای آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: از سال ۱۳۳۲ تاکنون ماهیت آمریکا تغییر نکرده و به چیزی جز منافع شوم شان فکر نمی کنند.

وی با بیان اینکه تلخی این کودتا هیچگاه از ذائقه مردم نخواهد رفت، گفت: در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، آمریکا کودتای سخت انجام داد اما اخیراً این کودتاها را با استفاده از قدرت رسانه ای، به کودتای رنگی و نرم تبدیل کرده است.

آیت الله حسن زاده افزود: تا وقتی آمریکا این خوی استکباری را دارد، شعار اصلی مردم ما مرگ بر آمریکا خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به موسم حج تمتع عنوان کرد: با سیاست خبیثانه سعودی ها ایرانی ها از حج امسال منع شدند که طبق آیات قرآن، سد عن سبیل الله و موجب کفر است.

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با کارکنان وزارت اطلاعات، اظهار کرد: امنیتی که در کشور و استان خوزستان داریم، در شرایط عادی به وجود نیامده بلکه با وجود تهدیدات و برنامه های دشمنان و با مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه، نیروی انتظامی و مردم به وجود آمده است.

وی افزود: دشمن ایمان مردم را هدف قرار داده است و سعی دارد مردم را از باورهای دینی و ملی خود فاصله دهد.

آیت الله حسن زاده در ادامه با اشاره به بحث حقوق های نجومی عنوان کرد: جا دارد از کسانی که این موضوع را رسانه ای کردند و رئیس جمهور که در این زمینه بدون خط قرمزی با متخلفان برخورد کردند، تشکر کنیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه بدتر از حقوق های نامتعارف، روحیه اشرافی گری است، عنوان کرد: مسئولین باید با روحیه اشرافی گری مبارزه کنند زیرا اگر روحیه انقلابی باشد، این موضوع ها مطرح نمی شد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به بحث انتقال آب تصریح کرد: انتقال آب برای شرب منعی ندارد اما اینکه ما را فریب دهند و آب را از سرچشمه ها برای کشاورزی ببرند، خلاف است.

وی افزود: اگر نرخ بیکاری خوزستان مانند دیگر استانها بود، آب را مانند نفت ببرید، اما متاسفانه استان خوزستان رتبه دوم نرخ بیکاری را در کشور دارد، استانی که دین خود را به اسلام ادا کرده است.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه علاوه بر سرچشمه ها، از رودخانه ها نیز آب برداشت می شود، عنوان کرد: مسئولین استانی و کشور باید در این زمینه به فکر باشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: مسئولین استان باید تحرک بیشتری برای جبران عقب ماندگی در خوزستان انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک های نیز باید جرئت کنند و در این زمینه ورود کنند که به طبع آن مشکل بیکاری حل خواهد شد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد