امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۴۴ قبل از ظهر

سایز متن   /




به گزارش پایگاه خبری تفکر جوان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اشاره به اینکه خوزستان سابقه زیادی در زمینه شعر دارد، گفت: این جشنواره در حوزه شعر کلاسیک و آزاد برگزار می شود و همچنین از یک شاعر مطرح خوزستانی تجلیل خواهد شد.
جوروند در ادامه افزود:به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ( ۱۵ ،۱۰ و ۷ )میلیون ریال اهدا خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان خوزستان با اشاره به بالا بودن ظرفیت فرهنگی استان،گفت: جدایی بین شعر و فرهنگ وجود ندارد، و خوزستان دارای ظرفیت فرهنگی زیادی است و باید با تلاش و هم افزایی و تعامل مسائلی که مربوط به این حوزه هستند بیشتر دیده شوند. 
طباطبایی افزود: طبیعتا” در دل این خواستگاه و بوم افرادی هستند که می توانند در سطح کشوری و بین المللی مطرح شوند که باید نگاه ویژه ای به این افراد داشت.
طباطبایی در ادامه گفت:برخی از کشورهای اطرافمان هنوز هم به زبان پارسی سخن می گویند و به شعر پارسی علاقه بسیاری دارند و حتی بعضی از سران همین کشورها سخنان خود را با بیتی از حافظ و دیگر شاعران آغاز می کنند که این بیانگر تاثیرگذاری شعر پارسی بر فرهنگ دیگر کشورها می باشد.
وی در ادامه افزود: امیدوارم این جشنواره رسالت خود را ادا کند و کمکی که این جشنواره در پایان برای چاپ کتاب برگزیده انجام می دهد قابل تقدیر و تشکر است.

کراوند دبیر جشنواره در ادامه بیان کرد: این جشنواره تابلوی انجمن شعر اهواز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این دوره با یک گروه جوان و پر انرژی برگزار می شود.
وی گفت: تا کنون آثار زیادی دریافت کرده ایم که نسبت به ادوار گذشته رشد با رشد دوبرابری همراه بوده است و همچنین یک بخش دیگر به جشنواره اضافه کردیم که شامل تقدیر از یک شاعر برجسته استانی خواهد بود.

وی در خصوص گروه داوری این جشنواره افزود: این گروه از شاعران خوزستانی تشکیل شده که لازم به ذکر است در گروه داوری هم نوآوری صورت گرفته و از شاعرانی که تابحال فرصت داوری در چنین جشنواره ای برای داوری پیدا نکرده اند استفاده خواهد شد.
دبیر هشتمین جشنواره شعر استانی خوزستان در پایان گفت:این جشنواره امسال برای اولین بار بصورت مستقل برگزار می شود. و زمان اختتامیه ۱۴ بهمن سال جاری می باشد که در تالار مهتاب جنب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد