امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش هورنیوز – ناصر زرگر معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شامگاه روز گذشته در جلسه شورا برنامه ریزی استان خوزستان اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر ۹ دهک از جامعه روستایی کشور در منطقه ناامن غذایی و سه دهک نیز در منطقه شدید ناامن غذایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای صنعتی، فناوری با ظرفیت های روستاها گره خورده، ادامه داد: زنجیره تولید ارزش افزوده به صورت مستقیم به روستاها مرتبط است.

زرگر با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی در روستائیان وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه امروزه مردم روستایی که روزی خودشان تولیدکننده بودند و همواره تا به حال حافظ مرزهای کشور هستند، چنین وضعیت ناامن غذایی دارند.

وی با اشاره به اینکه حتی پذیرفته شدگان کنکور بسیاری اهل روستا هستند که با کمترین امکانات بهترین نتایج را کسب می کنند، افزود: متأسفانه قسمت اعظمی از بزه های اجتماعی در مناطق محروم صورت می گیرد و باید نسبت به این مناطق توجه بسیاری داشت.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآور شد: در آینده نسل جوانی در روستاها مشاهده نمی شود به همین جهت باید زنجیره ارزش افزوده را به روستاها برگردانیم.

وی در پایان تأکید کرد: بیشترین زمین های حاصلخیز و خوب کشاورزی در خوزستان است و باید حلقه های گمشده کشاورزی را در زمینه فناوری های نوین دوباره فعال کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد