امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

سیل خوزستان

به گزارش ایسنا، کیخسرو چنگلوایی با بیان این مطلب که استان خوزستان در سال زراعی ۹۸ – ۹۷ در سه مقطع آذر و بهمن ۹۷ و فروردین ۹۸ دچار سیل شد، اظهار کرد: طی بروز سیل ۴۳ درصد از خسارات وارد شده به بخش کشاورزی کشور در استان خوزستان رخ داد.

وی افزود: پس از وقوع سیل ۲۱۳ هزار هکتار از مزارع کشاورزی و باغات استان دچار آبگرفتگی شد و بیشترین خسارت وارده به مزارع گندم بود که طبق برآورد انجام شده حدود ۴ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان به تولید، زیرساخت‌ها، انهار عمومی، زهکش‌ها و شبکه‌های زهکشی در استان خسارت وارد شد.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه هیات وزیران تصریح کرد: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی و طبق مصوبه هیات وزیران، کشاورزانی که از سیل خسارت دیدند و محصولات خود را بیمه نکرده بودند غرامت دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: پس از تامین اعتبار مبلغ ۹۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض با تخصیص ۵۰ درصد و ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت طولانی مدت به استان خوزستان اختصاص یافت و این مبالغ به حساب ۸ بانک عامل در استان واریز شد.

چنگلوایی بیان کرد: بر اساس اظهارنامه کشاورزان و بر اساس بررسی‌های کمیته تخصصی شهرستان‌ها، ۲۳ هزار و ۴۸۴ پرونده تایید و مبلغ ۶۵۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این میزان پرونده‌ها تعلق گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بر اساس بررسی‌های پژوهشگاه فضایی۱۱ هزار و ۲۳۵ پرونده تایید و کل این تعداد برای دریافت خسارت به بانک‌های عامل معرفی شدند و مبلغ ۲۵۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این تعداد پرونده در نظر گرفته شده که با توجه به تخصیص ۵۰ درصدی به استان هر نفر۵۰ درصد از غرامت تایید شده توسط پژوهشگاه فضایی را دریافت خواهد کرد که تا امروز ۱۲۸ میلیارد تومان پرداخت انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تسهیلات قرض الحسنه طولانی مدت عنوان کرد: تعداد ۱۱ هزار و ۹۱ پرونده برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شدند که مبلغ ۲۵۶ میلیارد تومان را به طور کامل دریافت خواهند کرد که تا امروز هزار و ۴۵۶ نفر مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات را از بانک‌های عامل در استان دریافت کرده‌اند.

چنگلوایی در پایان با اشاره به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند، گفت: تمام کشاورزان خسارت دیده استان از جمله کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند به صورت همزمان و بر اساس تقدم و تاخر زمانی و بر اساس تایید پژوهشگاه فضایی مشمول دریافت غرامت خواهند بود اما کشاورزانی که از بیمه خسارت دریافت کردند مبلغ پرداختی بیمه از کل خسارت تعیین شده کم خواهد شد.  

انتهای پیام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد