امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکر جوان:به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز‌(۱۹ مهرماه) در اهواز اظهار کرد: اهل ایمان بودن، اهل نماز بودن و دیگر موارد از وجوهات شرعیه است اما با توجه به همه داشته‌ها نیز ممکن است که یک فرد با انسان کامل همراهی نداشته باشد.

وی افزود: نگاه واسع برخی از انسان‌ها به آخرت است. وقتی نگاه‌ها به این شکل باشد، دنیا را کوچک و آخرت را بزرگ می‌بینند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: وقتی نگاه انسان واسع شد، کوچکی دنیا و بزرگی آخرت را خواهد دید. کسی که نگاه جامع به دنیا داشته باشد و ناخوشی‌ها و رنج‌های دنیا را ببیند، قطعا اسیر و محدود به دنیا نمی‌شود.

وی عنوان کرد: تا انسان از دنیا بزرگتر نشود و راضی به دنیا باشد، در اجابت خدای متعال و انبیای الهی سبکبال نخواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد اظهار کرد: اگر انسان از دنیا کوچکتر شود، نماز او نیز بوی دنیا را خواهد داد اما اگر دنیای انسان کوچک و آخرت او بزرگ شد، خواب انسان نیز بوی آخرت می‌دهد و در مسیر قرب الهی گام خواهد برداشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آشوب‌های اخیر کشور عراق گفت: در آشوب‌های اخیر کشور عراق استکبار جهانی و در راس آن کشور آمریکا اهدافی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مهمترین هدفی که نظام سلطه برای ایجاد این آشوب‌ها به دنبال آن است، ساقط کردن نظام سیاسی در کشور عراق است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: اگر نظام دیگری در کشور عراق بر سر کار بیاید، حتی مراسم اربعین نیز در عراق به این شکل گسترده برگزار نخواهد شد.

امام جمعه اهواز افزود: آمریکایی‌ها به شکل واضح نارضایتی‌های خود را از نظام سیاسی عراق عنوان کرده‌اند و یکی از مهمترین علت‌های مخالفت آمریکا با دولت کنونی عراق، ارتباط این دولت با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند کشور عراق به شکل مستقل عمل کند و همچنین نمی‌خواهند عراق به عنوان یک میانجی، میان طیف‌های منطقه‌ای عمل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه کشور عراق یک گذرگاه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا نمی‌خواهد همواره یک دولت مستقل در کشور عراق نقش ایفا کند و از این رو با دولت کنونی عراق مخالف است.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال آن است که حکومت‌های شیعی را در عراق از بین ببرد و اگر نتواند نیز تلاش خواهد کرد که دولت ضعیفی را به روی کار بیاورد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: دولتمردان عراق باید روشنگری داشته باشند و در خدمت مردم باشند تا زمینه‌های نارضایتی که در عراق وجود دارد را بخشکانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ایام اربعین گفت: دولت همه توانمندی‌های خود را در بحث اربعین به میدان می‌آورد تا به زائران خدمت کند. در این زمینه از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست می‌کنم همه ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند.

وی گفت: در شرایط فعلی که شاهد رشد جمعیت زائران به سمت عراق هستیم دولت جمهوری اسلامی باید همه توان خود را به میدان بیاورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت شهرداری‌های سراسر کشور برای حل مشکلات زائران در مرزهای عراق استفاده و به آنها خدمت‌رسانی کرد.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد