امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

عبدالخالق محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۳۳ روستای خوزستان تحت پوشش طرح آسفالت معابر روستایی قرار گرفتند، اظهار داشت: سطح متراژ این پروژه‌ها بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع بوده و براساس آمار در طرح یادشده بیش از ۱۵ هزار تن قیر توزیع شده است.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون با اعتبارات قیر یارانه‌ای در سطح استان تعداد ۵۶۲ روستا به میزان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از نعمت آسفالت بهره‌مند شده‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: این معاونت در سال گذشته ۱۹۷ پروژه عمرانی را اجرا کرده که اعتبار پروژه‌های دارای تخصیص ۸۱۰ میلیارد ریال و اعتبار تخصیص‌یافته پروژه‌ها ۳۷۰ میلیارد ریال است.

محمدیان بابیان اینکه در سال جاری ۱۶۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، گفت: همچنین برای سال جاری نیز ۱۹ پروژه جدید تعریف‌شده؛ علاوه بر این‌ها با توجه به تحول در صدور اسناد مالکیت روستایی، براساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با پست خوزستان اسناد مالکیت با پست برای مالکان روستایی ارسال می‌شود که سبب شده مراجعات کاهش‌یافته و هزینه‌های ایاب‌وذهاب نیز به حداقل برسد.

وی افزود: از سال ۸۸ تاکنون ۱۶۷ هزار سند روستایی صادرشده که بیش از ۵۵۰۰ سند تک‌برگ مربوط به سال ۹۷ است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان به تفاهم‌های تخصصی با شورای عالی استان‌ها و اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: پس از اجرای تفاهم‌نامه با شورای عالی استان‌ها و با مشارکت شایسته دهیاری‌ها بسیاری از پروژه‌ها به‌خوبی اجرایی شده است. در زمینه طرح‌های گردشگری نیز ۷ طرح گردشگری روستایی به تصویب رسیده، ۲ طرح مصوب منظومه روستایی نیز تهیه‌شده و ۳ طرح جابجایی روستاهای خوزستان نیز در دست تهیه است.

محمدیان ادامه داد: پروژه‌های تغییر کاربری ۲۵۰ مورد و طرح‌های در دست تهیه در سال ۹۸ از محل اعتبارات سال ۹۷ (ملی، استانی و دهیاری‌ها) ۵۹ مورد است.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد