امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۳۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

جذب بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس سیل زده

پایگاه خبری تفکر جوان؛به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز اظهار کرد: امسال به عنوان رونق تولید نامگذاری شده که همه مدیران برای عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند؛ همچنین در راستای تحقق شعار سال از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی افزود: امسال ۴۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در خوزستان افتتاح می شود که از این میان ۳۹ پروژه ملی، ۲۲۰ پروژه استانی و سایر نیز ۲۱۰ پروژه است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۲۰۹ پروژه روستایی و ۲۳۰ شهری است، تصریح کرد: میزان اشتغالزایی پروژه های هفته دولت چهار هزار و ۸۳۵ نفر و همچنین از نظر اعتبار سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان، توزیع برق استان با اعتبار ۱۰۵ و شرکت گاز استان با ۴۹ میلیارد در رتبه های اول تا سوم هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه از نظر تعداد پروژه ها به ترتیب شرکت توزیع برق استان با ۱۶۰ پروژه، بنیاد مسکن با ۱۰۴ پروژه و شرکت شهرک های صنعتی با ۵۹ پروژه رتبه اول تا سوم هستند، گفت: بیشترین پروژه های هفته دولت به ترتیب در شهرهای حمیدیه، آبادان و اهواز به بهره برداری رسیده و از نظر اعتبار هزینه شده نیز شهرهای بهبهان، شوشتر و مسجدسلیمان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئول بازگشایی مدارس در شهرستان ها فرمانداران هستند، اضافه کرد: بعد از خانواده آموزش و پرورش مسئول تعالی بخشیدن به جامعه و نسل آینده را برعهده دارد و تقویت این دو نهاد در اولویت سیاست گذاری های استان خوزستان است.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه محرک هر جامعه ای نیروی انسانی و نه سرمایه های مادی یا منابع است، گفت: طی این سال ها تلاش کردیم که بحث آموزش را به عنوان یکی از موارد اصلی استان در دستور کار قرار دهیم و توسعه کمی مدارس (ساخت و ساز مدارس جدید، بهسازی و تعمیرات مدارس)، برچیده شدن مدارس کانکسی، شناسایی و جذب دو هزار و ۳۵۱ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل، بورس تحصیلی جوانه ها ویژه دانش آموزان مناطق محروم در راستای عدالت آموزشی، اجباری کردن پیش دبستانی (برای جبران مشکلات دانش آموزان دوزبانه ها) و همچنین انسداد مبادی بی سوادی (از طریق کاهش نرخ بی سوادی در استان) را در دستور کار خود قرار دهیم.

شریعتی با اشاره به اینکه دولت با موج مشکلات و نارسایی ها مواجه بوده یادآور شد: دشمن این نظام به هم قطاران اروپایی گفته که اگر سه ماه با ایران همکاری نکنند این کشور نابود می شود و دولت با چنین فشارهایی روبرو بوده است؛ در عین حال همه بسیج شدند تا با این مشکلات بجنگند و بیش از چند سال از این تحریم ها گذشته و کشور به خوبی در حال مدیریت است.

وی عنوان کرد: کسب رتبه های برتر کنکور در سال جاری، ایجاد رضایتمندی از بورس تحصیلی دانش آموزان کم برخودار استان از طریق آزمون سراسری استاندارد و با رعایت عدالت آموزشی و همچنین کسب رتبه های برتر دانش آموزان استان در جشنواره های خوارزمی، تربیتی، ورزشی و سلامت کشوری از جمله ثمره برنامه ریزی های در راستای توجه ویژه به آموزش و پرورش خوزستان است.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و برخی از مدارس استان در جریان سیل و زلزله اخیر دچار آسیب دیدگی شده اند، باید همه دستگاه های ذیربط با تمام توان در مدت باقیمانده مدارس را آماده حضور دانش آموزان کنند.

شریعتی در پایان گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات نفت برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده و همچنین کمک های خیران و اعتبارات دولتی جذب شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد