امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۳۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

مصرف برق در خوزستان ۲ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری تفکر جوان؛ فرامرز شادفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: انرژی مصرفی در چهار ماه نخست امسال در خوزستان نیز برابر با ۱۵ هزار و ۳۸۴ گیگاوات ساعت بوده که حدود چهار درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیر در خوزستان ۱۵ هزار و ۴۰۳ گیگاوات ساعت برق تولید شد، افزود:۵۷ درصد این تولید سهم نیروگاه های برق آبی خوزستان، و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی ۴۳ درصد کل انرژی تولیدی بود.
وی گفت: از ۶ هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان ۴۶ درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه های رامین و ماهشهر) و ۵۴ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( نیروگاه های زرگان، آبادان، بهبهان، خرمشهر و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.
شادفر افزود: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۵۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه  تحویل دادند.
وی ادامه داد: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۸ تا ۲۲)، به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان ضروری است.

 با توجه به افزایش دمای هوا، صرفه جویی در مصرف برق و رفاه حال شهروندان چهارشنبه دوم مرداد تمام ادارات و شرکت های خوزستان تعطیل بودند.

ساعت کاری ادارات از ۱۹ خرداد تا ۳۱ شهریور امسال از ساعت هفت تا ساعت ۱۳ تعیین شده است.

منبع خبر:پایگاه خبری ایرنا-مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد