امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۲۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

هشت گروه استهلال در خوزستان هلال ماه شوال را رصد می‌کنند

حمید خلفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این گروه‌ها غروب سه شنبه هفته جاری به محل‌های تعیین شده رصدیابی در شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول و لالی اعزام می‌شوند.

وی در خصوص گروه‌های استهلال در اهواز گفت: یکی از گروه‌ها که گروه اصلی است با حضور خواهران و برادران رصد یاب و به همراهی امام جمعه اهواز در پارک کوهساران منبع آب و گروهی نیز در مهر شهر اهواز مستقر می‌شوند.

خلفی بیان کرد: با توجه به پیش بینی موقعیت هلال و صاف بودن آسمان، احتمال رؤیت ماه با چشم غیر مسلح خیلی زیاد و ماندگاری آن در آسمان نزدیک به یک ساعت است و همه مردم در صورت مناسب بودن شرایط جوی امکان رؤیت دارند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان گفت: با این وجود تجهیزت لازم تدارک دیده شده تا در صورتی که هلال ماه با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نبود با چشم مسلح رصد شود. درصورتی که غروب سه شنبه ماه رؤیت شود روز چهارشنبه عید سعید فطر و اول ماه شوال خواهد بود.

خلفی ادامه داد: یک کارگاه علمی آموزشی با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از رصدیابان و کارشناسان، روز یکشنبه هفته جاری در اهواز برگزار شد و نکات لازم ارایه شد.

منبع:خبرگزاری ایرنا-مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد