امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۰۷ بعد از ظهر

سایز متن   /


پایگاه خبری تفکر جوان؛ به گزارش خبرنگار ما از بهبهان، بمنظور ارتقاء توان فنی مسئولین  روابط عمومی ها و فعالان عرصه خبر، اولین کارگاه اموزش خبرنویسی و توانمند سازی روابط عمومی ها با سخنرانی دوتن از اساتید مجرب از دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه تهران برگزارگردید.
دکتر علیرضا عبدالهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و استاد دانشگاه علامه طباطبائی در این کارگاه آموزشی بابیان اینکه در حال حاضر که در عصردوم رسانه هستیم هنوز هم  به رسانه های سنتی بعنوان مرجع نیازمند میباشیم،گفت دریچه شناخت از رویدادها و اتفاقات و به واقع شناخت اجتماعی ازمنظر رسانه عبور میکند.
دکتر عبدالهی نژاد انتقال میراث فرهنگی و بشری،تجربیات و علوم ونیز امکان بسیج توده ها به مثابه کارکرد سیاسی را از وجوه دیگر عملکرد رسانه خواند و افزود* خبرسرگرمی* از تاثیرگذارترین شیوه های اثر بخشی رسانه است.
مشاور وزیر علوم،کج کارکردها را از نمونه های دیگر ابعاد گسترده نقش رسانه ها دراجتماع خواند و تاکید کرد باید با دقت و تدبیر ازانتقال مرجعیت خبر به رسانه های برون مرزی جلوگیری کنیم.
دکتر شاهو صبار استاد دانشگاه تهراندیگر آموزگار این کارگاه بود که روابط عمومی ها را چشم ،زبان و حتی ذهن سازمان خواند و اظهار داشت ، نگرشهای اشتباه مجموعه باید توسط روابط عمومی ها کشف و اصلاح گردد.
دکتر صبار مخاطبان امروزه را با توجه به دراختیار داشتن ابزارهای قوی رسانه ای مخاطبینی دانست که کارشناسان خبر در هنگام تهیه گزارش باید برای اقناع آنان از همه توانمندیها بهره برده و واکنشهای مثبت و منفی را ملحوظ نظر داشته باشند.
استاد دانشگاه تهران در حوزه رسانه، عنوان داشت امروزه باز نشر لحظه ای خبر از یک شخص به چند گروه که آنها خود به چندین مجموعه ارتباطی متصل هستندموجب انفجار اطلاعات میشوند.
دکترصبار نقش موج آفرینی رسانه ها را بی بدیل خواند و تاکید کرد استفاده صادقانه و شجاعانه از ظرفیت رسانه موجب باورپذیری مخاطبین خواهد شد.دراین جلسه دکتر محمد صالحی ویسی رییس حوزه ریاست دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان از تلاش مدیریت ومجموعه دانشگاه سخن گفت و اظهار داشت دانشگاه خاتم الانبیا بعنوان دانشگاه منتخب درجنوب شرق استان خوزستان محورتوسعه منطقه را دنبال خواهد نمود و براین اساس همه تلاش خود را در رفع موانع و مشکلات روابط عمومی ها و جامعه رسانه ای شهرستان بکار خواهد بست.
خاطر نشان میسازد دراین گردهمایی،برگزیدگان  روابط عمومی های استان خوزستان در قالب منطقه ده کشوری تقدیرنامه های خود را دریافت کردنند،دکترمحمد صالحی ویسی،مسعود حکیم زاده و یوسف حاجوی از شهرستان بهبهان شایستگی کسب این لوح های تقدیر را بدست آوردنند.

*خبرنگار بهبهان-محمد خلیجی*

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد