امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۵۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار کرد:  قطعا اسلام به عنوان آخرین دین و پیامبر اکرم(ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی تمام آنچه را که انسان‌ها به آن نیاز دارند، بیان کرده‌اند و همه نیازمندی‌ها در اختیار انسان‌ها قرار داده شده است.
وی افزود: اما متاسفانه پس از وفات پیامبر اکرم(ص)، جامعه در مسیر خداوند متعال و پیامبر(ص) پیش نرفت و امیرالمومنین(ع) که شایستگی لازم را داشتند، ۲۵ سال از خلافت دور بودند و جامعه دچار اشتباهات و انحراف‌های ۲۵ ساله شد. همچنین در آن دوران تبعیض و ظلم در بیت‌المال وجود داشت و با وجود اینکه اموال زیادی وجود داشت اما به صورت یکسان در دسترس همه مسلمانان قرار نگرفت.
امام جمعه موقت اهواز گفت: بنابراین امیرالمومنین(ع) از ابتدای حکومت، خط قرمز خویش را عدالت اعلام کردند. همین پافشاری ایشان بر عدالت بود که باعث شد برخی همسنگران ایشان در برابر امام علی(ع)  ایستادگی کنند.
حسن‌زاده تصریح کرد: در آن دوران بود که دشمنان دیرینه اسلام هم آمدند و جنگ‌هایی به امام علی(ع) تحمیل شد. بالاخره این دشمنی‌ها به شهادت امیرالمومنین(ع) منتهی شد و برخی نویسندگان عنوان کرده‌اند که به دلیل شدت عدالت امام علی(ع) بود که ایشان در محراب به شهادت رسیدند.
وی گفت: امروز جامعه ما به عدالت امیرالمومنین(ع) نیاز دارد. همچنین مسئولان باید پاسداری و ساده زیستی و همراهی امیرالمومنین(ع) با مردم در سختی‌ها را مد نظر قرار دهند. امیدواریم در این ایام، مخصوصاً مسئولین شناخت بیشتری از زندگی امیرالمومنین(ع) پیدا کنند تا زندگی برگرفته از تاسی از ایشان داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد