امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکر جوان، به گزارش روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب؛ مهندس لفته خالدی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی  مناطق نفت خیز جنوب گفت: کارگاه مرکزی با  نوآوری‌ های مرتبط با قطعات، مهندسی معکوس و همچنین ساخت و تولید قطعات ارجاعی از واحدهای مختلف عملیاتی و بازسازی سیستم های پیچیده در  مناطق نفت خیز جنوب  همواره نقش مهمی در این صنعت بزرگ داشته است.


وی با بیان اینکه امروز کارگاه مرکزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اوج تحریم ها در بی نیازی کشور از واردات وخودکفایی این نوع قطعات نقش بسزایی در کشور داشته است اظهار داشت: در حال حاضر موفق شده ایم برای نخستین بار روتور 3M10  مربوط به واحد NGL300 آغاجاری  را در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به جهت تعمیر آن توسط کارشناسان متعهد کارگاه مرکزی  اهواز، بازرسی فنی و مهندسی مدیریت تعمیرات این شرکت انجام گیرد. لازم بذکر است کلیه ابزار آلات مخصوص مونتاژ و دمونتاژ این روتور توسط کارگاه طراحی و ساخته شد.


وی در تشریح تعمیر روتور 3M10  گفت: روتور کمپرسور گازی کلارک مدل 3M10  به دلیل مشکلاتی که داشت از مدار خارج شده بود و بنا به شرایط تحریم ها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت و مقدمات تعمیر آن توسط متخصصین این کارگاه با موفقیت انجام شد .


خالدی تصریح کرد : از این رو اجزای روتور کمپرسور پس از تهیه طرح اولیه (sketch )و تهیه نقشه مونتاژی توسط بازرسی فنی و تهیه دانش فنی و نحوه قرار گیری قطعات درون کمپرسور، اجزاءروتور توسط تیم فنی کارگاه مرکزی ( بازرسی/ مهندسی تعمیرات) کاملا جداسازی گردید و محور روتور جهت بازسازی و ساخت قسمت‌های مختلف آن آماده سازی شد .

رئیس کارگاه مرکزی مدیریت تعمیرات؛ تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  در ادامه افزود: کارگاه مرکزی  شامل بخش‌هایی نظیر جوشکاری و تولید سازه های فلزی، تراشکاری و تعمیرات توربین و قطعات؛ بالانس ماشین آلات دوار؛ کارگاه تعمیر دیزل ها و کارگاه سیم پیچی و تعمیر ژنراتور است.


خالدی خاطرنشان کرد: بخش شیرآلات شامل دو قسمت شیرهای فرآیندی و شیرهای ایمنی می باشد که در این کارگاه مشغول به فعالیت میباشد و نقش ویژه ای در مناطق نفت خیز جنوب بر عهده دارند به طوری که در سال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ شیر ایمنی در این کارگاه تعمیر و تنظیم می شود .


وی با اشاره به اینکه در بخش تعمیر شیرهای ایمنی که یکی از مهمترین و موفق ترین بخشهای این کارگاه می باشد توانسته ایم اقدامات چشمگیری را انجام دهیم گفت: این اقدامات در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب باعث بی نیازی از ارسال به دیگر نقاط برای تعمیر گردیده است .

انتهای پیام//

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد