امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

جشنواره شعر سرود و تک‌خوانی امتداد با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای فرهنگی خوزستانی، امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره شعر سرود و تک‌خوانی امتداد، با حضور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان، اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از مسؤولان عصر امروز در تالار شهید جمال‌پور اهواز برگزار شد.

احمد سراج رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اهواز در اشاره به هدف از تشکیل جشنواره امتداد، اظهار کرد: جشنواره امتداد قریب به ۲ماه است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فراخوان خود را صادر کرده است؛ مجموعه بنیاد شهید، شهرداری و سپاه تصمیم گرفتند فعالیت‌های فرهنگی را به صورت مشترک و با یک برنامه‌ریزی مدون انجام دهند تا یک حرکت و الگوی خوبی برای برنامه‌های آتی باشد.

وی افزود: ما نهادهای متعددی در کشور داریم که مسوولیت فرهنگی، اجتماعی و هنری بر دوش آن‌ها است اما همچنان مجموعه‌های مردمی، دانش‌آموزی، جوانان و نوجوانان سرگردان هستند در اینکه برای ارائه آثار خود به کجا باید مراجعه کنند تا از آن‌ها حمایت شود.

وی افزود: این کار مشترک بین ما ۳ مجموعه فرهنگی شکل گرفت و لبیکی به فرمایش رهبر معظم انقلاب بود؛ اگر کلیدواژه‌های سخنرانی‌های  یک سال اخیر رهبر را بررسی کنید خواهید دید که ایشان چندین‌بار در خصوص نقش سرود در برنامه‌های فرهنگی و اثرات آن در القا ارزش‌های مفاهیم دینی صحبت کرده‌اند.

سراج عنوان کرد: جایگاه شعر به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری سالی نمی‌گذرد مگر اینکه در ماه مبارک رمضان برای ساعاتی اشعار شاعران را بشنوند و خود نیز مشارکت کنند؛ این جایگاه اثر هنر، ادبیات و شعر و باقی مفاهیم و ارزش‌های انقلابی و دینی است؛ امروزه نهادهای ما باید لبیک‌هایشان را خیلی قوی‌تر به فرموده‌های رهبر انقلاب بدهند.

وی افزود: طی نشست‌هایی که داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که اولین قدممان باید موثر باشد، لذا جشنواره امتداد را به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار کردیم.

 ۱۵۰ شعر در قالب‌های مختلف به جشنواره امتداد ارسال شد که هیئت داوران ۲۲نفر را به عنوان نامزد اولیه معرفی کردند؛ در بخش شعر کلاسیک، سید علیرضا شفیعی به عنوان مقام اول، علیپور مقام دوم، محمدرضا سلیمی مقام سوم و محمد نبهانی شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش شعر نیمایی و سپید، به ترتیب آذر رضا زاده، اکبر آزادپور و  نسرین راسی به عنوان مقام اول تا سوم معرفی شدند و اکرم نوری شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش سرود، آثار بیش از ۲۰گروه فعال از سراسر استان در این جشنواره شرکت کرده و ۴ گروه به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش تک‌خوانی نیز، مقام اول تا سوم به کسی تعلق نگرفت و محمدرضا خانی‌پور و پورنعمت تنها به عنوان مقام شایسته تقدیر معرفی شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد