امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۴۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان پس از وعده‌های بسیار هنوز امکان برگزاری دیدارهای رسمی را ندارد.

شبکه خبری تفکر جوان| علیرغم انتظارات، وعده‌ها و تبلیغات صورت گرفته، استفاده از مدرن‌ترین و جدیدترین ورزشگاه فوتبال ایران در اهواز باز هم به تعویق افتاد.

ورزشگاهی مدرن و بلااستفاده

ورزشگاهی که یکی از معدود اماکن فوتبالی کشور است که فاقد پیست تارتان است و تماشاگران می‌توانند به شکلی ملموس‌تر مسابقات فوتبال در آن دنبال کنند، از نمایی زیبا، چمنی با کیفیت، جایگاه‌هایی کارشناسی شده، راه‌های خروجی مناسب، و نوری فوق‌العاده بهره‌مند است و گفته می‌شود فولاد آره‌نا مدرنترین ورزشگاهی است که ایران تا کنون به خود دیده است.

روز گذشته خبری مبنی بر انجام دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در هفته هفدهم در رسانه‌ها منتشر شد که دوست‌داران فوتبال را در خوزستان مقموم ساخت، چرا که همه منتظر آغاز نیم فصل دوم مسابقات بودند تا بتوان در این ورزشگاه شکلی وقاعی فوتبال را به شکلی دیگر لمس کنند، اما باز هم اینگونه نشد.

حسرتی بر دل علاقه‌مندان فوتبال

باشگاه فولاد خوزستان پس از اعلام نهایی شدن کار احداث این ورزشگاه، عدم وجود پارکینگ‌ها را برای افتتاح و به‌کار گیری رسمی آن بهانه کرد، تا جایی شهرداری اهواز پذیرفت برای تسهیل در کار گشایش این ورزشگاه، با این شرکت برای احداث پارکینگ‌ها همکاری کند، اما شهرداری نیز پس از آغاز این پروژه از ادامه آن سر باز زد.

اما اکنون در فاصله کمتر از ۲۰ روز مانده تا آغاز نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، انگشت اتهام سمت شهرداری اهواز را نشانه رفته است، جایی که گرچه خدمات دادن به شهروندان وظیفه این نهاد است، اما دخل و تصرف در پروژه‌های شرکت‌های خصوصی برای اتمام عملیات عمرانی آن در شرح وظایف آن دیده نشده است.

در همین راستا، شهردار اهواز در پاسخ به شبهات موجود در خصوص عدم تکمیل پارکینگ‌های ورزشکاه فولاد آره‌نا، به خبرنگار فارس گفت: شهرداری اهواز در قبال این ورزشگاه وظیفه‌ای نداشت و برای کمک به شرکت و باشگاه فولاد خوزستان وارد عمل شده است.

عدم تهیه مجوزهای لازم از سوی گروه فولاد خوزسنتان

منصور کتانباف ادامه داد: دو خط لوله گاز در مسیر احداث پارکینگ‌ها وجود دارد که مجموعه فولاد باید مجوزهای لازم را از شرکت گاز اخذ کند تا شهرداری بتواند کار خود را ادامه و به پایان برساند.

وی با بیان اینکه محوطه سازی پارکینگ‌ها پایان یافته است، تصریح کرد: از شش پل مورد نیاز برای خودروها و عابران، چهار پل به اتمام رسیده است و ساخت دو پل دیگر نیازمند اخذ مجوز از شرکت گاز است چرا که لوله‌های موجود در مسیر خوراک شرکت فولاد خوزستان است و اگر اتفاقی رخ دهد فعالیت کارخانه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

شهردار اهواز تأکید کرد: در صورتی که مجموعه فولاد موفق به اخذ این مجوزها شود، نهایتا یک ماه تا ۴۰ روز برای تکمیل پارکینگ‌ها زمان نیاز است.

وجود بالغ بر ۱۰۰ معضل بر سر راه استفاده رسمی از فولاد آرنا

کتانباف یادآور شد: اینکه در حال حاضر امکان استفاده از فولاد آره‌نا وجود ندارد تماماً متوجه شهرداری اهواز نیست و مجموعه فولاد خوزستان برای ایجاد امنیت و رعایت الزامات این ورزشگاه، باید بالغ بر ۱۰۰ مورد نقص را برطرف سازد.

وی بیان کرد: از طرفی روشنایی محوطه و راه‌های منتهی به ورزشگاه نیز بر عهده اداره برق بوده که باید با همکاری مجموعه فولاد خوزستان انجام می‌شد که این موضوع نیز هنوز صورت نگرفته است.

شهردار اهواز با اشاره به این موضوع که ورزشگاه فولاد مشکلی برای برگزاری مسابقات ندارد، خاطرنشان کرد: یک سری مسائل ایمنی برای برگزاری دیدارهای رسمی سد راه افتتاح کامل این ورزشگاه وجود دارد که از وظایف شهرداری اهواز خارج است و فولاد باید نسبت به پیگیری این مسائل اهتمام ورزد.

مسؤولان باشگاه فولاد و هیئت فوتبال استان خوزستان از پاسخگویی و شفاف‌سازی در این خصوص امتناع ورزیدند.

باید دید این ورزشگاه که بالغ بر  ۴۰ میلیون دلار برای احداث آن هزینه شده است، سرانجام امورات نهایی خود را برای افتتاح و استفاده علاقه‌مندان طی خواهد کرد یا اینکه سرانجامی همچون نفت و گاز اروندان خرمشهر، پنج مهر آبادان، نقش جهان اصفهان(فاز اول) و در آینده نه چندان دور غدیر اهواز را به خود خواهد گرفت یا خیر/فارس

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد