امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۳۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمد آل خمیس در توضیح بیشتر در این باره گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه، ۹۸ حلقه چاه حفر و تکمیل شد و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد چاه ۴۴ حلقه توسعه ای و ۵۴ حلقه تعمیری بوده است که ۶۷ حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دو حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل شد.

آل خمیس اظهار کرد: در مدت پیش گفته همچنین شش حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، ۱۳ حلقه در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و ۱۰ حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری شد.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مدت عملیات حفاری دو حلقه چاه اکتشافی با کاربست دکل‌های ۳۲ و ۳۳ فتح کلید خورد که حفر این چاه‌ها هم اکنون با انجام دو هزار و ۷۲۷ متر حفاری در حال اجرا است.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان این شرکت در بخش‌های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در هشت ماه گذشته حفاری ۹ حلقه چاه ۷۵ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی کارفرما به اتمام رسید که از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

آل خمیس یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران ۷۳ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ملکی دارد که از این تعداد ۷۰ دکل خشکی در اقصی نقاط نفتخیز کشور مستقر و سه دکل دریایی در آب‌های خلیج فارس استقرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد