امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۱۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

n83114838-72684483

شبکه خبری تفکر جوان، به گزارش ایرنا امید حاجتی عصر سه شنبه در شورای راهبری مدیریت خوزستان با حضور ‘ فردین خرازی’ رییس امور سلامت اداری ،صیانت از حقوق مردم و دبیرهیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این ۲ طرح برای نخستین بار در کشور به صورت آزمایشی بزودی در خوزستان اجرا می شود که مدیریت اجرای آن با شورای راهبری مدیریتی استان است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این ۲ طرح می تواند بر رفاه زندگی و رضایتمندی مردم خوزستان تاثیر گذار باشد گفت: به دنبال شاخص هایی هستیم که بر رفاه زندگی مردم خوزستان موثر باشد و برخی از این شاخص ها مشخص شده است.
حاجتی با اشاره به ملزم بودن دستگاه های اجرایی در اجرای مفاد منشور حقوق شهروندی ادامه داد: یکی از راه هایی که ادارات می توانند برای اجرای این منشور استفاده کنند ارتباط داشتن با سازمان های مردم نهاد است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: مصوب شده که بررسی عملکرد دستگاه ها در اجرای منشور حقوق شهروندی توسط شورای راهبری مدیریت خوزستان با دبیری معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان انجام بگیرد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خوزستان نیز بیان کرد: یکی از طرح هایی که در خوزستان در راستای رعایت حقوق شهروندی انجام گرفته اجرای طرح برخط است.
محسن سزاری ادامه داد: بر اساس این طرح ادارات نباید کپی مدارک را از مراجعان خود دریافت کنند و باید به صورت الکترونیک به کارمردم رسیدگی کنند.
وی گفت: برای اجرای این طرح لازم است که دستگاه های اجرایی به سیستم ثبت احوال دسترسی پیدا کنند که متاسفانه بسیاری از ادارات به منظور دریافت پول کپی مدارک از مردم حاضر به اجرای این طرح نیستند.
سزاری ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در خوزستان پیگیری شد دسترسی آسان به مدرک تحصیلی به ویژه در زمان نام نویسی از داوطلبان در انتخابات است که متاسفانه وزارت علوم اطلاعاتی از دانش آموختگان دانشگاهی در اختیار ندارد و دانشگاه ها به صورت جداگانه این اطلاعات را دارند که این موضوع کار را سخت کرده است.
وی برگزاری انتخابات الکترونیک و استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری ( نرم افزاری برای ارایه اطلاعات اقتصادی استان به سرمایه گذار) را از دیگر موارد رعایت حقوق شهروندی نام برد که می تواند سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد