امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۱۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

n83106557-72670583

شبکه خبری تفکر جوان؛ به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز جمال عالمی نیسی سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، در سالن جلسات این شرکت، از کارگران خواست که با مدیریت همکاری لازم را داشته باشند تا شرکت بتواند هم روند تولید خود را ادامه داده، هم مطالبات کارگران را پرداخت کند تا مشکلات رفع شود.
وی افزود: تا زمانی که در شرکت تولید صورت نگیرد رفع مشکلات آن واحد هم امکان پذیر نیست و حضور کارگران درکارخانه و به حرکت درآوردن چرخ تولید می تواند کارخانه را از بحران نجات دهد.
عالمی نیسی با بیان اینکه این شرکت در ۲ ماه توانست ۳۰ هزارتن محصول تولید کند، افزود: این روند تولید باید ادامه دار باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی گفت: مجوز فروش خارج از بورس نیز گرفته شده است و در حال حاضر ۳۰هزارتن محصول در کارخانه موجود است.
وی همچنین درباره مطالبات بازنشستگان این شرکت گفت: مدیریت شرکت در تلاش است تا مطالبات آنان را در دی ماه پرداخت کند.
بر اساس این گزارش، در این نشست محمد پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، کریم یاوری مدیر کل بیمه بیکاری و حمایت و پایداری از مشاغل به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات اعزامی از وزارت تعاون، مدیرعامل شرکت گروه ملی و جمعی از مسئولان شهرستان اهواز حضور داشتند.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود ۱۰ روز است که برای دریافت حقوق خود در اهواز تجمع می کنند.
این شرکت، حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی را دارد.
این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان نیز در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال ۱۳۸۸ با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه «امیرمنصور آریا» واگذار شد ولی با کشف اختلاس ۳۰هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با ۲ بانک بزرگ کشور، در سال ۱۳۹۰ مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند ۱۳۹۵ به بانک ملی واگذار شد.

 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد