امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۲۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

پوستر دهمین نمایشگاه نفت خوزستان

 

مهندس بیژن عالی پور شامگاه یکشنبه(۲۰ آبان ماه) در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه استانی سیمای خوزستان اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای برنامه های راهبردی این شرکت در حمایت از ساخت داخل از اول تا چهارم آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می شود.

وی افزایش تعداد سازندگان داخلی را از دستاوردهای این نمایشگاه در سال های اخیر عنوان کرد و  افزود:‌ مناطق نفت خیز جنوب همکاری خوبی با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی برای بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت نفت دارد.

مهندس عالی پور ادامه داد: همکاری این شرکت با جهاد دانشگاهی خوزستان منجر به بومی سازی نوعی از مته های حفاری شد که نمونه ساخته شده آزمایش های میدانی را با موفقیت طی نموده و بزودی به تولید انبوه می رسد.

وی افزود: با حمایت های این شرکت، دانشگاه شهید چمران اهواز موفق به ساخت پمپ های درون چاهی شد که از لحاظ کیفیت با نمونه های خارجی آن رقابت می کند.

مهندس عالی پور با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور ساخته می شود از همراهی سازندگان استان خوزستان و سایر استان ها با این شرکت تشکر کرد.

خاموشی مشعل های خوزستان تا ۳۰ ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به اجرای طرح جمع آوری گازهای همراه اشاره کرد و گفت: بر اساس قراردادی که امسال با شرکت های پتروشیمی مارون و خلیج فارس منعقد شد قرار است گازهای همراه نفت تاسیسات این شرکت در استان خوزستان، کهیگلویه و بویر احمد و بوشهر تا ۳۰ ماه آینده جمع آوری شود.

مهندس عالی پور اظهار داشت: در قالب این قرارداد ۳۹ پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار اجرا و گازهای مشعل جمع آوری شده و به گاز شیرین تبدیل می شود؛ مایعات گازی تولید شده نیز به عنوان خوراک به شرکت های پتروشیمی تحویل داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون نسبت به اجرای این پروژه ها اقدام نشده است توضیح داد:‌ شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گذشته اقدامات بسیار مهمی در زمینه جمع آوری گازهای همراه انجام داده است اما اجرای این حجم از پروژه نیاز به منابع مالی زیادی دارد که هم اکنون شرکت های پتروشیمی تامین نقدینگی آن را بر عهده گرفته اند.

 

مهندس عالی پور افزود:‌ این طرح از برنامه های مورد تاکید وزیر محترم نفت است و هدف ما نیز اجرای آن در موعد مقرر است؛ در این راستا جلسات اولیه با شرکت های پتروشیمی برای شروع کار تشکیل شده است.

افزایش تولید نفت با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در این شرکت اشاره کرد و گفت: این طرح از مهمترین برنامه های این شرکت برای افزایش تولید است که با اعتبار ۵ میلیارد دلار اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح با انجام کارهایی مانند حفاری و تعمیر چاه ها، اقدامات ترمیمی بر روی خطوط لوله، ایستگاه های تقویت فشار گاز و نمکزدایی ها، ضمن افزایش تولید نفت، زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی فراهم می شود؛ تجهیزات مورد نیاز نیز از سازندگان استان خوزستان تامین می شود.

مهندس عالی پور تاکید کرد: از نکات مهم این طرح اختصاص ۴ درصد اعتبار آن به اجرای پروژه های عمرانی در مناطق پیرامونی پروژه هاست که با نظارت استانداری خوزستان انجام می شود.

وی گفت: نخستین قرارداد این طرح به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال، با شرکت اویک(OIEC ) نهایی شده و به زودی قرارداد آن به امضا می رسد و قراردادهای دیگر نیز بزودی عملیاتی خواهند شد.

مهندس عالی پور در پایان این گفت و گو با اشاره به اینکه ۴۱ سال سابقه خدمت دارد و طی روزهای آینده نیز بازنشسته می شود گفت: بزرگ ترین کاری که در طی دوره خدمتم تجربه کردم، افزایش و استمرار تولید نفت در ۴ سال اخیر بوده که با تلاش شبانه روزی همه کارکنان به ثمر نشسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد