امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۵۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۹۹۴۰۵

شبکه خبری تفکر جوان؛ دکتر نسترن مجدی‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا  در خصوص وضعیت دارویی بیماران ام‌اس اظهار کرد: پس از اعمال تحریم‌ها خوشبختانه قیمت داروهای بیماران ام‌اس تغییری نکرده و داروی اصلی بیماران در دسترس قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با این وجود پس از اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت اجناس، مشکلات بیماران ام‌اس جدای از مشکلات جاری جامعه نیست و به تبع دچار مشکلاتی شده‌اند.

مجدی‌نسب یکی از معضلات کنونی بیماران ام‌اس را گران شدن پوشک دانست و گفت: نگرانی پوشک یکی از مشکلاتی است که بیماران ام‌اس با آن مواجه هستند. برخی بیماران ام‌اس ناتوانی و اختلالات ادراری دارند و در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن ام‌اس به دیگر مشکلات این بیماران بیان کرد: نداشتن خیابان استاندارد برای بیماران معلول یکی دیگر از مشکلات بیماران ام‌اس است. در واقع مشکلات معلولین و ناتوان جسمی شامل حال بیماران ام‌اس می‌شوند اما خوشبختانه همه بیماران ام‌اس معلولیت جسمی ندارند و ممکن است به ظاهر سالم باشند.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه انجمن بیماران ام‌اس در بیمارستان قرار دارد و در مرکز شهر نیست رفت و آمد بیماران دچار مشکل است.

مجدی‌نسب گفت: بیماران ام‌اس نیاز به مراقبت‌ در منزل دارند تا تیم مراقبت در منزل (تیم‌های پزشکی، توان‌بخشی و روانی) کار درکمان این بیماران را در منزل انجام دهند اما برای این بیماران تیم مراقبت در منزل وجود ندارد.

 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد