امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۲۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

رییس بیمارستان گلستان اهواز از تجهیز بخش دیالیز این مرکز به ۱۱ دستگاه همودیالیز پیشرفته خبر داد.

دکتر حبیب حی بر اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان گلستان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز دیالیز استان از لحاظ پذیرش بیماران اورژانسی و از بزرگترین مراکز جنوب غرب کشور از نظر تعداد کل بیماران است که به صورت روزانه در سه شیفت کاری دیالیز ۶۰ بیمار را انجام می دهد.

وی افزود: متوسط تعداد بیماران بخش دیالیز بیمارستان گلستان اهواز در هر ماه، حدود ۴۰۰ نفر است که شامل بیماران بستری در بخش ها، اورژانس، بیماران بومی مزمن(کرونیک) و بیماران میهمان از شهرهای دیگر می شود.

حی بر گفت: دستگاه های جدید با تکنولوژی پیشرفته کار می کنند و مجهز به فیلتر جدید میکروب زدایی از آب هستند و آب را بدون املاح به درون دستگاه هدایت می کنند.

وی افزود: آب سبک شده، علیرغم اینکه هیچگونه تماسی با خون بیمار ندارد، با استفاده از خاصیت انتشار ملکولی، سموم موجود در خون را جذب نموده و خونی سم زدایی شده را به بدن بیمار بازمی گرداند.

رییس بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: دستگاههای جدید جهت رفاه حال بیماران و ارتقا کیفیت خدمات رسانی به بیماران دیالیزی در دو مرحله طی روزهای گذشته خریداری و جایگزین دستگاههای قبلی شد و اکنون روند انجام کار در این بخش مهم، بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ نیروی تخصصی شامل ۱۴ پرستار، ۲ بهیار، ۳ کمک بهیار و یک کارگر در بخش دیالیز این مرکز تحت نظارت فوق تخصص های کلیه و فشار خون(نفرولوژی) فعالیت می کنند.

حی بر تصریح کرد: تمام نکات ایمنی و بهداشتی در مرکز دیالیز بیمارستان گلستان توسط کارشناسان بازبینی می شود. محلول های شستشوی دست و ضدعفونی و همچنین نظافت بخش، توسط کارشناس بهداشتی بیمارستان کنترل شده و تمامی ۲۰ دستگاه  همودیالیز موجود در بخش و پروب های آنها از طریق حرارت دهی و میکروب زدایی به شیوه دیس اینفکشِن، ضد عفونی می شوند.

وی افزود: وعده های غذایی و میان وعده های ویژه بیماران، به صورت روزانه و در حضور کارشناس تغذیه کنترل شده و سپس تحویل بخش دیالیز می شود.

رییس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز ادامه داد: تمامی مراحل نصب بیماران به دستگاه همودیالیز و جداسازی آنان از تجهیزات، در شرایط استریل و با بهره گیری از کادر مجرب، مطابق با دستورالعمل و سنجه های اعتباربخشی انجام می شود که موجب کاهش ریسک انتقال عفونت می شود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد