امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

M_BA1826

وی که شرکت متبوعش میراث دار تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت است در پیام خود آورده است : برگ های تقویم به سرعت ورق می خورد و دوباره ۵ خرداد که روزی شکوهمند و به یاد ماندنی در تاریخ پر فراز و نشیب این مملکت است فرا می رسد . ۵ خرداد ۱۲۸۷ روزی است که برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از مدت ها تلاش و در حالی که امید تیم اکتشافی به نا امیدی گراییده بود مته حفاری سنگ بستر میدان « نفتون » را شکافت و نفت با جهشی چند ده متری از دکل چاه شماره یک فوران کرد . با این اتفاق مهم ، نفت بعنوان کلید توسعه و سنگ بنای صنعتی شدن و دروازه ورود مدرنیته به ایران گشت .

۲۲۰px-No1_oil_well_Hadi_Karimi

در ادامه ی پیام مهندس قباد ناصری آمده است : در حالیکه ۱۱۰ سال از آن روزگار می گذرد ، همچنان نفت محور و شاکله ی اصلی توسعه اقتصادی و منبع عمده تأمین نیازهای ارزی کشور است به گونه ایکه از آن بعنوان لوکوموتیو توسعه و شتاب اقتصادی کشور یاد می شود . در این تاریخ پر فراز و نشیب اتفاقات بسیاری رخ داده ولی مهمترین آن را می توان در ملی شدن صنعت نفت و قطع دست بیگانگان در مدیریت و تصمیم گیری صنعت نخست کشورمان برشمرد . به یمن این اتفاق مبارک و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، کلیه ی امور صنعت نفت از اکتشاف و حفاری تا بهره برداری و پالایش و صادرات در اختیار نیروهای توانمند ایرانی است .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در انتهای پیام خود می افزاید : با پاسداشت زحمات و خدمات همه تلاشگران صدیق این عرصه و گرامی داشت یاد و نام شهدای گرانقدر صنعت نفت ، فرا رسیدن یکصد و دهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت و روز مسجدسلیمان را گرامی داشته و این مناسبت را به کارکنان پرتلاش شرکت ملی نفت ایران و هموطنان و هم استانی ها و همشهریان گرامی ام تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همگان سربلندی و موفقیت را آرزومندم .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد