امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

فرماندار آبادان گفت: مقدمات ساماندهی یک هزار دستفروش از طریق صندوق اعتباری مهرکارآفرین امید خوزستان مهیا شده است.

عزیزاله شهبازی عصر امروز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت اشتغال شهرستان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان اظهار کرد: در دو سال گذشته با همراهی شهردار وقت آبادان طی تفاهمنامه ای سوله بر جای مانده از زمان جنگ (ابتدای ورودی جاده اهواز آبادان) با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهردار احیا و مناسب سازی شد اما بدون استفاده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مکان یاد شده را برای ایجاد یک بازار مناسب برای انتقال دستفروشان به آن مکان پیشنهاد می دهیم، عنوان کرد: در زمان حاضر سرمایه گذاری نیز برای ایجاد ۳۰۰ غرفه آماده است  که می توانیم ظرف مدت یک ماه آینده در آنجا غرفه ها را احداث کنیم و دستفروشان (بومی های منطقه) به آن مکان برای استقرار و کار دعوت شوند.

فرماندار آبادان تصریح کرد: هفته آینده در جلسه ای که در منطقه آزاد اروند خواهیم داشت در خصوص ایجاد ۳۰۰ غرفه تصمیم گیری می شود، به طور قطع این مکان به دلیل واقع شدن در ورودی شهر آبادان تبدیل به یک بازار بسیار خوب می شود.

شهبازی با اشاره به پیگیری مستمر استاندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای استقرار گیت های ورودی و خروجی یادآور شد: با انجام این کار فعالیت دستفروشان در محل یاد شده  که در نزدیکی یکی از این گیت ها قرار دارد از رونق خوبی برخوردار می شود و ضمن آنکه مشکل پارکینگ و غیره نیز ندارند و می توانند به راحتی اجناس خود را به فروش برسانند.

وی با تاکید بر انجام کار کارشناسی در زمینه شناسایی دستفروشان (بومی و غیر بومی) گفت: در این راستا کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری، اتاق اصناف و برخی دیگر از ادارات مرتبط تشکیل و نسبت به شناسایی و ساماندهی آنان تصمیم گیری می شود.

شهبازی افزود: متاسفانه دستفروشی در مناطق مختلف شهری سبب بد منظره شدن چهره شهر شده است و ضروری است تا به طور جدی به این وضعیت رسیدگی شود.

فرماندار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متاسفانه به دلیل مکان یابی نادرست و غیر کارشناسانه در احداث برخی مکانها و ساختمانها با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که از جمله آن می توان به  احداث ساختمان پیام نور در جاده خسروآباد اشاره کرد که به رغم صرف هزینه های فراوان دولتی، راکد و بلا استفاده مانده است.

وی تصریح کرد: در خصوص مسکن مهر نیز به رغم صرف هزینه های دولتی و مردمی ما کار به طور مناسبی به انجام نرسید و در زمان حاضر بسیاری از این واحدها فاقد متقاضی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر جذب سرمایه گذاری یک هزار و ۱۲۹میلیارد تومانی داخلی و خارجی در سال گذشته و رشد ۸۸ درصدی آن در مقایسه با سال ۹۳، گفت: از وی خواسته ایم سهم آبادان از حجم کل سرمایه گذاری انجام شده را اعلام کند که در صورت دریافت این اطلاعات آنها را به اطلاع شهروندان آبادانی می رسانیم.

شهبازی افزود: در زمان حاضر کار احداث دو شرکت «پترو آذر کاسپین» و «فسفات کارون» در آبادان به ثمر رسیده، اما به جهت نیاز این شرکتها به امضاء یکسری تفاهمنامه ها برای تامین خوراک اولیه مورد نیاز برای تولید هنوز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

وی اظهار کرد: دو شرکت دانش بنیان نیز در زمینه صنایع پائین دستی محصولات پتروشیمی و پالایشگاه آبادان و بلوک سبک ظرف مدت یک سال احداث و به بهره برداری می رسند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد