امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۴۰۱۰۳۱۲۲۶۲۸۷۷۴۴۹۷۰۶۷۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علیرضا ملک‌زاده  در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان شوش با محوریت تامین آب مورد نیاز کشاورزی در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: کشاورزان شهرستان شوش روزانه به اداره جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کرده و نسبت به موضوع کمبود آب کشاورزی گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به شروع سال زراعی ۹۶_۹۷ گفت: از اواخر شهریورماه کشت محصولات کشاورزی شهرستان شوش آغاز‌ می‌شود که در حال حاضر کشت این محصولات در مراحل پایانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش افزود: متاسفانه بیش از ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شوش که تحت شبکه آبیاری دز هستند با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی تصریح کرد: توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم آبی در این فصل از سال و باتوجه به اینکه کشاورزان در حال گشت گندم هستند، نیاز است تا برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شوش بیان کرد: اگر تامین آب انجام نشود، مشکلاتی برای بخش کشاورزی به وجود می‌آید و زنگ خطری برای محصولات کشاورزی این شهرستان است.

ملک‌زاده ادامه داد: انتظار داریم شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان همکاری لازم را داشته و با یک برنامه‌ریزی مناسب این مشکل مدیریت شود.

مشکل تامین آب مورد نیاز کشاورزان شوش برطرف می‌شود

عدنان‌ غزی سرپرست فرمانداری شوش نیز در این نشست اظهار داشت: کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی شهرستان را به خود اختصاص داده پس نیاز است تا آب مورد نیاز جهت کشت محصولات فراهم شود.

وی به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص صرفه‌جویی و مدیریت صحیح آب اشاره کرد و گفت: مردم و کشاورزان باید در زمینه مصرف آب، مدیریت و صرفه جویی لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شوش افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تامین آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز است تا گشت‌های مشترکی از سوی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزان شهرستان به صورت مستمر انجام شود.

غزی خاطرنشان کرد: این گروه ضمن بازدید میدانی از زمین‌های کشاورزی، نقاط بحرانی که نیاز بیشتری به آب دارند را شناسایی و در اختیار شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان جهت تامین آب قرار دهند.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد