امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۳۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۷۲۳۱۶۵۱۵۲۵۸۴۱۲۲۳۱۲۵۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  با حضور جمعی از مسئولان و روشندلان جشن عصای سفید به مناسبت روز ملی نابینایان در اهواز برگزار شد.

سید غلام‌علی جعفری در این مراسم اظهار داشت: در فرهنگ سازی تعامل با نابینایان و انتقال مشکلات نابینایان برای معرفی استعدادهای این افراد اصحاب رسانه باید کوشا باشند ۹۰ درصد اختلالات بینایی در جوامع توسعه نیافته و یا درحال توسعه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به استعدادهای فراوان این افراد، افزود: ۹ الی ۱۰ هزار فرد روشندل و معلول چشمی در استان وجود دارد و ۲۴۹ نفر از افراد روشندل در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خوزستان بیان کرد: از جانب خودم سایر مسئولان را به بازنگری نسبت به رعایت حقوق این عزیزان دعوت می‌کنم  و از مسئولان مربوطه در شهرداری و حوزه مسکن خواستارم تا بیشتر به حقوق افراد روشندل توجه کنند.

همچنین در این برنامه علی زهیری رئیس انجمن نابینایان استان خوزستان اظهار داشت: انجمن نابینایان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لوزان سوئیس قرار است که از سایر افراد انجمن خون گیری کند و نمونه خونی آن‌ها برای درمان‌های ‌ثانویه تحت آزمایش قراردهد تا شاید پایانی برای بیماری‌های چشمی باشد.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. Kristen

    وای خیلی خوبه ساییتون

    My homepage; آموزش رفع خجالت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد