امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۶۶۵۸_۴۹۹

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان به نقل از فارس ؛ عصر دیروز نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد.

در این نشست که با تأخیر و با استقبال بسیار بالایی از سمت خبرنگاران برگزار شد غلامرضا شریعتی پس شنیدن سوالات و دغدغه‌های خبرنگاران نسبت به استان به تشریح آنها پرداخت.

وی در بابت نحوه تغییرات مدیریتی در حوزه‌های مختلف با بیان اینکه اکنون در حال ارزیابی کامل از شرایط استان هستم اظهار کرد: مطابق چیزی که در ذهن دارم و از یک مدیر انتظار می‌رود را در حال رصد کردن هستم که انتظار دارم محقق شود.

شریعتی ادامه داد: به نظر من با تغییر مدیران شاید ۱۵درصد تغییرات اتفاق بیفتد به همین دلیل معتقد هستم می‌توان از طریق درخواست کردن از مدیران و تذکر دادن به آنها می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

وی تأکید کرد: برای تغییر مدیران باید به لحاظ شرعی و اخلاقی عدم توانایی مدیریتی و توانمندی مدیر دیگری برای شخص خودم محرز شود تا بتوانم دست به تغییر بزنم.

استاندار خوزستان بیان کرد: تمام مدیرانی که مجری تصدی پستی در استان هستند و برای ادامه یا عدم ادامه کارشان به من مراجعه کردند به آنها نه جواب مثبت و نه جواب منفی دادم.

این مسؤول با اشاره تصدی برخی از پست‌های مدیریتی در مرکز استان و به‌طور کل در پتروشیمی‌ها توسط مدیران پروازی و حضور خانواده‌های آنها در شهرهای محل اقامتشان، توضیح داد: از نظر من معاون فرماندار اهواز پروازی نیست چرا که هر ۳ هفته یکبار به شهر خود سر می‌زند.

*برخی از فرمانداران از مدیران پروازی هم پروازی‌تر هستند!

شریعتی ادامه داد: من موافق این مدیریت‌ها و پست‌ها در استان نیستم اما به نظر من فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها از مدیران پروازی، پروازی‌تر هستند، چراکه به دلیل زندگی در مرکز استان ساعت ۲ بعد از ظهر که می‌شود اداره خود را‌‌ رها کرده و راهی اهواز می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از افکار مختلف، کار‌شناسان، احزاب سیاسی و اقوام در حل مشکلات استان بیان کرد: کار‌شناسان سیاسی به واسطه ارتباط مستقیم با مناطق می‌توانند کمک خوبی در حل مسائل استان به ما کنند.

استاندار خوزستان تبیین کرد: اقوام نیز به مانند قشر‌های دیگر اجتماع مطالبات خاص و حقوق خاص خود را دارند بنابراین منافع قومی باید کار‌شناسی شده و به آن جامعه عمل پوشانده شود.

*لزوم حرکت به سمت سرمایه گذاری

این مسؤول تشریح کرد: ریل حرکت استان باید به سمت سرمایه گذاری و ایجاد فضای بیشتر برای بالا رفتن سرمایه‌های استان باشد تا مساله سرمایه گذاری شتاب بگیرد.

شریعتی با بیان اینکه موانع تولید و سرمایه گذاری را باید رفع کنیم و نباید بگذاریم سد راه توسعه استان شود بیان کرد: تمام عزم مدیریت استانی برای رسیدن به این مهم جزم شده است و لزوم همراهی همه با این فضا ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های استانی منطبق با سیاست‌های دولت است و در محور برنامه‌ها و اهداف دولت حرکت می‌کند.

*با نشستن در اتاق نمی‌توان به فکر توسعه استان بود

استاندار خوزستان، هدف از سفرهای استانی را جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از شهر‌ها و مسائل و مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: با نشستن در اتاق کار نمی‌توان از مسائل و مشکلات استان اطلاعاتی به‌دست آورد ضمن اینکه اگر روزی کار‌شناسی بخواهد از ما برای پروژه‌ای امضا بگیرد با اطمینان و اطلاع کامل امضاء کنیم.

*در موضوع انتقال آب کارون موضع دولت را دارم!

وی در خصوص موضع خود در مورد انتقال آب از استان گفت: نظر من نظر دولت است و هیچ‌کس حق ندارد آب استان را برای مصارف غیر شرب انتقال دهد.

شریعتی در خصوص برنامه‌های خود در خصوص مشکلات آموزشی استان توضیح داد: پنج شنبه هر هفته مدیریت آموزش و پرورش استان را موظف کردیم به همراه ۲ نفر از روسای مناطق و یا شهرستان‌ها از ساعت ۹تا ۱۰و نیم تشکیل جلسه داده و مشکلات آموزش و پرورش را بررسی کنیم.

وی با توجه به کمبود وقت جلسه در پایان در مورد حل مسائل زنان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی زنان و تاثیر و حضور زن در اجتماع به این منظور برنامه خاص و ویژه داریم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد