امروز

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۴۲۲۱۰۴۱۰۲۹۷۰۸۱۱۸۰۵۴

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان به نقل از تسنیم : جمعی از مردم، کارکنان شهرداری و خانواده شهدا امروز در اعتراض به انتخاب شهردار جدید آبادان مقابل  ساختمان شهرداری آبادان تجمع کردند.

محمود سامری یکی از معترضان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: وقتی شهردار پیشین عزل شد انتظار داشتیم یک فرد بومی جایگزین آن شود که توانایی و شناخت متناسب با کارش داشته باشد.

وی افزود: اما این‌طور نشد و فردی را شهردار آبادان کردند که به دلیل عملکرد بد از شهرداری خرمشهر کنار گذاشته شده بود و چنین فردی را برای شهرداری آبادان انتخاب کردند.

سامری گفت: اعضای شورا منتخب مردم بوده و انتظار می‌رود که به نظر مردم احترام بگذارند و فردی لایق را به‌عنوان شهردار انتخاب کنند نه کسی که کارنامه مثبتی نداشته است.

محمود نیکفر نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: شهری مانند آبادان که فاقد بهداشت شهری لازم است و با مشکلات زیاد در زمینهٔ شهری دست‌وپنجه نرم می‌کند نیاز به یک فرد متخصص و کارآ برای مدیریت دارد.

این فعال اجتماعی افزود: اگر شهردار جدید آبادان خوب بود وی را در خرمشهر نگه می‌داشتند و نماندن این فرد در شهرداری خرمشهر نشان از عدم‌کفایت وی برای شهردار بودن دارد.

وی عنوان کرد: اعضای شورای در زمان انتخابات برای رأی گرفتن از مردم نیمه‌شب نیز به خانه مردم می‌رفتند و جلسه می‌گذاشتند، اما امروز برای پاسخگویی به مردم حضور ندارند.

نیکفر بیان کرد: افراد توانمند زیادی را حتی در خود شهرداری آبادان داریم و می‌شد با نگاهی به توانمندی‌های شهر یک فرد شایسته‌تر را به‌عنوان شهردار آبادان انتخاب کرد.

به گزارش تسنیم، طی چند روز گذشته محمد حویزاوی با ۱۰ رأی موافق و ۲ رأی ممتنع به‌عنوان شهردار آبادان انتخاب شد.حویزاوی پیش‌تر شهردار خرمشهر بود اما پس از مدتی از سمت خود استعفا داد.

در تجمع امروز حدود تعدادی از مردم به همراه تعدادی از بانوان حضور پیدا کردند که درنهایت با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات مقرر شد شنبه جلسه‌ای با نمایندگان معترضان و اعضای شورا برگزار شود.

نمایندگان معترضان همچنین تصریح کردند که در صورت عدم برقراری این جلسه در روز شنبه، اعتراض دیگری روز یک‌شنبه صبح مقابل شهرداری آبادان صورت گیرد.

*ضرورت پرهیز شهردار جدید آبادان از سیاسی‌کاری‌

عضو شورای شهر آبادان در همین راستا در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در آبادان گفت: نظر افکار عمومی بر انتخاب یک شهردار بومی بود و به همین دلیل در جلسه انتخاب شهردار به شهردار جدید رأی ممتنع دادم.

حمید حنظل عیدانی ‌اظهار داشت: شهردار جدید آبادان در حالی در جلسه غیرعلنی شورا انتخاب شد که من مشکلی با علنی بودن این جلسه نداشته و از این موضوع استقبال می‌کردم.

وی بابیان اینکه شهردار جدید آبادان باید از سیاسی بازی بپرهیزد و تمرکز  خود را بر کار اصلی شهرداری قرار دهد، عنوان کرد: مانند گذشته هر جا کار خوبی صورت گیرد تشویق و هر جا مشکلی مشاهده شود انتقاد می‌کنیم.

عضو شورای شهرآبادان با اشاره به کسب ۱۰ رأی شهردار جدید آبادان از اعضاء شورا، اعلام کرد: نظر افکار عمومی بر انتخاب یک شهردار بومی بود و این موضوع همواره از طرف مردم به ما گوشزد می‌شد.

حنظل عیدانی گفت: به همین دلیل نیز در جلسه انتخاب شهردار رأی ممتنع دادم و هدف بنده از این کار انعکاس افکار عمومی در قالب رأی بود.

وی بابیان اینکه شورا یک‌نهاد مشورتی و نظر نهایی شورا نظر جمعی است، اظهار کرد: بر همین اساس نیز با احترام کامل به رأی شورا امیدواریم که شهردار جدید آبادان در کار خود موفق باشد.

عضو شورای شهرآبادان افزود: به‌عنوان عضو شورا موظف به انجام وظایف خود هستیم و در جای لازم تعامل و در مواقعی که مشکلی مشاهده شود انتقاد را وظیفه خود می‌دانیم.

حنظل عیدانی بیان کرد: امیدواریم شهردار جدید با پرداختن به مسائل اصلی و هدف خدمت به مردم در رفع مشکلات شهری و جلب رضایت مردم تلاش کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد