امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۱۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

کمربند سبز اهوازjpg

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان به نقل از تسنیم ؛ حمید امیری فرد اظهار داشت: اجرای پروژه کمربند سبز اهواز به قطر ۷۲ کیلومتر بین شرکت‌ها و ادارات مختلف تقسیم شده است و هر کدام از ادارات بر طبق صورت جلسه‌ کارگروه تشکیل شده در استانداری، قسمتی از اجرای پروژه را بر عهده دارند.

وی افزود: شرکت نفت مسئولیت استقرار بیش از هزار هکتار و یا جهاد کشاورزی وظیفه اجرای ۲ هزار هکتار از اجرای کمربند سبز اهواز را عهده دار هستند  البته منابع طبیعی نیز موظف به تأمین نهال‌های مورد نیاز کمر بند است. دیگر ادارات و شرکت‌ها نیز به همین منوال عهده‌دار بخشی از پروژه کمربند سبز اهواز هستند.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری اهواز با بیان اینکه پروژه از اسفند ماه سال ۹۰ استارت خورد ولی از سال ۹۱ رسمأ شروع شد، بیان کرد: سهم شهرداری اهواز یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۸۰۰ هکتار انجام شده و در حال نگهداری است. قرار بر این بود که ادارات به شهرداری کمک کنند ولی نه تنها کمکی نکردند بلکه اعتباری نیز اختصاص ندادند.

وی با اشاره به اینکه استانداری نیز اعتباراتی که قرار بود به شهرداری بدهد را نداد، گفت: این پروژه در ابتدا برای یک دوره ۵ ساله برنامه‌ریزی شده بود منتها به دلیل مشکلاتی از جمله عدم تأمین اعتبارات و عدم عمل به تعهد توسط دستگاه‌های دولتی پروژه در این مدت زمان، اجرایی نمی‌شود. دستگاه‌های دولتی به استانداری اعلام کردند که ما اعتبارات لازم را نداریم و کاری انجام نمی‎دهیم به طور مثال شرکت نفت در طی نامه‌ای گفته ما برای این کار ردیف اعتباری نداریم و پیش‌بینی نکردیم؛ صنایع فولاد، نی‌شکر، جهادکشاورزی و دیگر ادارات نیز به همین ترتیب اعلام کردند.

امیری‌فر عنوان کرد: استانداری که اعتباراتی برای این کار نداشت در آخرین مصوبه‌اش در سال ۹۲ بیان کرده برای این کار ردیف اعتبارای جداگانه‌ای در نظر می‌گیریم و باید از سازمان برنامه و بودجه درخواست شود. شهرداری طی نامه‌ای درخواست کرد که این ردیف اعتباری داده شود که باز هم کاری انجام نشد.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار در مدت یک برنامه ۵ و یا ده ساله این پروژه اجرایی می‌شود ولی همچنان برخی از زمین‌ها مشکل دارند و باید تملک شوند. تاکنون ۱۰ درصد پروژه انجام شده که این مقدار هم سهم شهرداری به شمار می‌رود البته ۴۰۰ هکتار باقی مانده از سهم شهرداری در دست ارتش است که هنوز آزاد نشده‌. دیگر ادارات و شرکت‌ها تاکنون هیچ درصدی از سهمی که برعهده‌داشته‌اند را انجام نداده‌اند.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری اهواز بیان کرد: آخرین جلسه استانداری در زمینه پروژه کمربند سبز اهواز در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۹۲ بوده است و از سال ۹۲ به بعد معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای تشکیل نداده به طوری که استانداری نیز این پروژه را پیگیری نکرد و کم کاری کرده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه اگر مسئولان امر بخواهند این کار انجام شود یک عزم همگانی نیاز پیدا می‌کند چرا که پروژه بزرگی است و از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی‌آید. بعضی از اراضی یا تصرف، تملک و یا در اراضی اشخاص قرار دارند که باید تکلیفشان مشخص شود.

امیری‌فر  تصریح کرد: اگر بخواهند این کار انجام شود باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و استانداری نیز حمایت کند یا اینکه همانند سازمان قطار شهری و یا سازمان عمران کارون، یک سازمان مدیریتی مستقل با اعتبارات مستقیم برای این پروژه تشکیل دهند.

وی افزود: اگر بخواهند پروژه کمربند سبز اهواز با توجه به آلودگی در شهر، ریزگردها، فیلتر هوا بودن و نیز موقعیت تفریحی که ایجاد می‌کند، عملیاتی و اجرایی شود باید یک سازمان مستقل با بودجه و اختیارات لازم تشکیل دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد