امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان شنبه درآئین نمادین کلنگ زنی ساخت ۳۰۰ کلاس درس در استان در دبستان حافظ در بخش حسن شاهی از توابع شهرستان هفتکل بیان کرد: ساخت ۳۰۰ کلاس درس مقاوم و استاندارد در استان به منظور جایگزین کردن کلاس های کانکسی از مهرماه آغاز می شود و طبق برنامه ریزی تا پایان سال آینده تمام کلاس های کانکسی در استان برچیده خواهند شد.
رضا رضایی درادامه افزود: در بخش غیزانیه ۴۰ کلاس کانکسی وجود داشت که تمام این کلاس ها با ساخت مدارس جدید جمع آوری شدند.
درادامه این مراسم استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باهمت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد بیش از یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و بر سرکلاس درس حاضر شدند.
غلامرضا شریعتی افزود: آبان ماه جشن تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اهواز برگزار می شود.
وی با اشاره به موفقیت های استان در بخش آموزش پیش دبستانی عنوان کرد: پارسال به مدت یک سال به طور جدی در بخش دوره پیش دبستانی کار شد و رتبه استان در شاخص پوشش پیش دبستانی از ۱۸ به یک در کشور ارتقاء یافت.
استاندار خوزستان درادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و استفاده از این موضوع در آموزش دانش آموزان اظهار کرد: می توان با بازنگری در محتوای کتاب درسی یا آموزشی مفهوم اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموخت، باید ذهن دانش آموزان را به تولید و اشتغال درگیر کرد.
شریعتی گفت: آگاه سازی معلمان و مدیران با بحث اقتصاد مقاومت نیز باید در سیستم آموزشی دانش آموزان لحاظ شود.
بر اساس تفاهم نامه ای که امسال استاندار خوزستان با معاون وزیر آموزش و پرورش منعقد کرد مقرر شده است که یکصد میلیارد ریال از محل وزارت آموزش و پرورش و یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری برای برچیدن کلاس های کانکسی و ساخت کلاس درس هزینه شود که طبق برنامه اعلام شده تا پایان سال ۱۳۹۷ همه کلاس های کانکسی استان جای خود را به کلاس های نوساز می دهند.
همچین با ساخت کلاس درس مدرسه کانکسی بخش حسن شاهی شهرستان هفتکل جمع آوری می شود، در این مدرسه ۱۱ دانش آموز در دو کانکس درس می خوانند.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد