امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۵۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

download
  
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی خوزستان شامل سه پروژه طرح آبرسانی غدیر، طرح آبرسانی شمال شرق و طرح آبرسانی جنوب شرق استان است. طرح آبرسانی شمال شرق خوزستان برای ۴ شهرستان، ۸ شهر و ۶۹۰ روستا در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این‌که مجوز دولت در خصوص استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای طرح آبرسانی شمال شرق خوزستان بود، افزود: مناقصه این طرح در گذشته برگزار و برنده آن نیز تعیین شده است. همچنین با پیگیری معاونت سرمایه‌گذاری استان، کارهای مقدماتی آن از جمله موافقت بانک مرکزی برای استفاده از فاینانس و مشخص شدن بانک عامل نیز انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با پیگیری‌های فراوانی که انجام شد، کار در کمیسیون زیرگروه تخصصی شورای اقتصاد نیز به تصویب رسید و سپس برای تایید نهایی به شورای اقتصاد فرستاده شد که روز گذشته با موافقت شورای اقتصاد و تاکید معاون اول رییس جمهور، این طرح در شورای اقتصاد به تصویب رسید.

شریعتی عنوان کرد: در راستای مصوبه ۱۵ فروردین ماه دولت برای مشکلات زیرساختی استان خوزستان، روز گذشته به وزارت نیرو اجازه داده شد تا از طریق فاینانس خارجی ۴۰۶ میلیون یورو برای طرح انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال خوزستان استفاده کند.

وی گفت: امیدواریم فاینانسور خارجی که برای کار تعیین شده است، کارهای بعدی مورد نیاز اجرای طرح را انجام دهد و به عقد قرارداد بپردازد تا شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح توسط شرکت سرمایه‌گذاری نروژی باشیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: رییس جمهور اعلام کرده بود که دولت فاینانس پروژه‌ها را قبول نمی‌کند زیرا باید دولت برای استفاده از فاینانس تضمین دهد اما این مساله را برای خوزستان می‌پذیریم و اکنون شاهد آن هستیم که استفاده از فاینانس خارجی برای استان پذیرفته شد.

شریعتی ادامه داد: در برنامه است تا طرح آبرسانی به شمال شرق خوزستان در برنامه‌ای سه ساله اجرایی شود، اما کارهای اداری و روال بانکی اجرای آن نیز باید طی شود. همچنین فاینانسور نروژی بر اساس قول خود پای کار بیاید. اگر همه چیز بر اساس روال پیش رود، این پروژه طی سه سال در استان اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه آبرسانی به جنوب شرق خوزستان نیز در حال طی کردن و انجام مراحل خود است تا پس از تکمیل در شورای اقتصاد ارائه و نهایتا به تصویب برسد. مناقصه این طرح اکنون در حال برگزاری است و پس از تعیین برنده، نسبت به اخذ مجوز استفاده از فاینانس از سوی دولت اقدام خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد