امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۴۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۵۵۵۸۸۰
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  تیم فوتبال پرسپولیس در حالی خود را برای برگزاری دیدار برگشت مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می کند که در دقایق پایانی دیدار برگشت یک اتفاق عجیب رخ داد و سرمربی این تیم مثلث تاثیرگذار دو سال اخیر را تعویض کرد و درست با همین تعویض ها بود که بازی باخته دو بر صفر با تساوی عوض شد.

درحالی که بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال تصور این را هم نمی کردند که برانکو در شرایطی که تیمش با دو گل عقب است سه بازیکن تاثیرگذارش را از زمین بیرون بکشد و مردان جدیدی را برای تغییر نتیجه به میدان بفرستد. اما او این کار را کرد و مزد جسارتش را هم گرفت.

مرتضی فنونی زاده در مورد تعویض های برانکو در این بازی گفت: تنها ایرادی که می توان از تعویض ها گرفت موضوع حضور کامیابی نیا در نیمه دوم بازی با الاهلی بود. برانکو نباید بازیکنی با چنین کیفیت بالایی را نیمکت نشین کند. او قابلیت بازی های بین المللی را دارد و با نیمکت‌نشینی اش، ستاره سوزی می شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس: اما درباره تعویض مسلمان و طارمی باید گفت با توجه به علاقه ای که برانکو به این دو نفر دارد نتیجه ای جز اینکه وی دست از تفکرات بسته خودش برداشت و نمی خواست با آنها بازی را به اتمام برساند نمی توان گرفت! سرمربی پرسپولیس نشان داد فلسفه های تاکتیکی اش بدون مسلمان که به معنای واقعی، مهندس پرسپولیس است جریان دارد.

وی تصریح کرد: سرمربی وقتی تصمیم به چنین تعویض های تاکتیکی می زند تنها یک معنی دارد. آن هم این است که ذهنش را اسیر اسامی نکرده و خیلی آزاد و رها میتواند به داشته هایش فکر کند.

محمد پنجعلی نیز  درباره تعویض سه بازیکن کلیدی این تیم و حضور گادوین منشا و بشار رسن در ترکیب پرسپولیس گفت: تعویض های فوتبال یعنی فکر جدید مربی برای رسیدن به نتیجه دلخواهش. برانکو برخلاف انتظار تعویض کرد. درست به این خاطر که می خواست برخلاف انتظار هم نتیجه بگیرد. چونکه کمتر کسی فکرش را می کرد این تیم بتواند شکست دو بر صفر را در ۲۰ دقیقه با تساوی عوض کند.

محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی سه بازیکن اصلی پرسپولیس در طول دو فصل اخیر بوده اند. آنها در اکثر بازی های پرسپولیس در ترکیب قرار گرفته بودند. به گونه‌ای که سبک بازی پرسپولیس را ساق پاهای آنها تعیین می کرد. تیمی که هافبک بازیسازش محسن مسلمان بود و روی هوش فرشاد احمدزاده حساب ویژه ای کرده تا بتوانند با خلق موقعیت برای مهدی طارمی، دروازه حریفان را باز کنند. سه بازیکن شاخصی که همواره بلای جان تیم های حریف بوده اند حالا باید نگران از نیمکت نشینی خود باشند. چرا که پرسپولیس بازی بدون آنها را نیز بلد شد!

حالا که سرخپوشان خود را برای بازی برگشت آماده می کنند این سوال در ذهن علاقمندان شکل گرفته است که آیا بازهم برانکو این سه بازیکنش را تعویض خواهد کرد؟ آیا او بشار رسن را در ترکیب اصلی تیمش جانشین محسن مسلمان خواهد کرد؟

آنچه مسلم است تعویض های برانکو زنگ خطر را برای همه بازیکنان  این تیم به صدا درآورد تا بدانند جایی در ترکیب ثابت ندارند و اگر با افت فنی مواجه شوند روی نیمکت قرار خواهند گرفت. شاید یکی از تفاوت های برانکو با مربیان شاغل در لیگ برتر همین باشد که به اسم ها بازی نمی دهد و به دنبال تفکراتی است که برای برنده شدن تیمش در نظر دارد.

کمنبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد