امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۵۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۵۲۵۱۳۱۷۵۱۵۱۳۱۱۶۶۵۵۳۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: منصور کوهی‌رستمی در حاشیه نمایشگاه دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌ برای افزایش ضریب کتابخوانی در دولت یازدهم  اظهار داشت: در همین راستا گسترش زنجیره کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و روستایی از مهمترین برنامه‌ها بوده است.

وی به راه‌اندازی کتابخانه‌ای در یکی از روستاهای غیزانیه به مساحت ۲۸۰ متر و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر در محدوده این کتابخانه زندگی می‌کنند این امر می‌تواند به ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی مردم منطقه کمک کند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بیان کرد: دو کتابخانه در مناطق محروم ملاشیه و منبع‌آب اهواز با زیربنایی به وسعت ۷۵۰ متر در حال ساخت است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه این دو کتابخانه  در هفته دولت سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسند، گفت: امروز نیز در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی کلنگ ساخت کتابخانه روستای مربچه از توابع رامهرمز به وسعت ۲۲۰ متر و با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

کوهی‌رستمی در ادامه عنوان کرد: برای احداث این کتابخانه  ۳۱۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و تا هفته آینده نیز عملیات ساخت کتابخوانه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر زیرساخت فیزیکی ۱۲ کتابخانه در سطح استان در حال ساخت داریم، افزود: با ساخت این ۱۲ کتابخانه فضای کتابخانه‌ای استان بیش از ۴ هزار و ۸۶۰ مترمربع افزایش می‌یابند.

فاصله زیاد با افق ۱۴۰۴

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با اشاره به اینکه امسال نیز با توجه به اعتبارات کلنگ ۵ پروژه جدید زده می‌شود، تصریح کرد: اعداد و ارقامی که در مورد سرانه مطالعه مطرح می‌شود هیچ کدام مبنای علمی ندارد. آمار در واقع مبنای علمی دقیقی ندارد چون بر اساس خود اظهاری است.

وی با بیا اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های خوزستان وجود دارد، گفت: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ خوزستانی ۵۲ جلد کتاب در استان وجود دارد که فاصله زیادی با ایران در افق ۱۴۰۴ دارد در حالی که بر اساس این چشم‌انداز هر ۱۰۰ نفر باید ۴۰۰ جلد کتاب داشته باشیم که اکنون اختلاف ۳۵۰ جلدی با این افق داریم.

کوهی‌رستمی با اشاره به اینکه  ۱۳۷ هزار و ۶۹۳ نفر عضو ۲۱۳ کتابخانه عمومی خوزستان هستند، عنوان کرد: در اعتبارات سال گذشته یک بودجه مناسبی برای راه اندازی و ساخت کتابخانه دیجیتال خوزستان درنظر گرفته شده به طوری که شاید نخستین کتابخانه دیجیتال کشور در خوزستان راه اندازی شود..

وی با بیان اینکه وابسته بودن به نیم درصد شهرداری‌ها یکی از چالش‌ها است، گفت: باید شهرداری‌ها نسبت به پرداخت این نیم درصد مکلف شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد