امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۲۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

images

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمود پور در نشست خبری که شامگاه گذشته هفتم شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی شرکت اگر این اتفاق رخ نمی‌داد در درازمدت فولاد اکسین خوزستان وضعیت اقتصادی بد و نا مناسبی پیدا می‌کرد به شکلی که دیگر نمی‌توانست در بازار رقابتی داخلی و جهانی حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای فولاد اکسین اخذ مجوز احداث واحد فولادسازی فولاداکسین در جوار کارخانه فعلی است و این مجوز برای شرکت فولاد کسین یک مجوز بسیار با ارزش است.

محمودپور عنوان کرد: احداث واحد فولادسازی باعث می‌شود که اسلب های بسیار خاص که در هیچ جای ایران تولید نمی‌شود، توسط این شرکت تولید شود. شرکت‌های تولیدکننده معمولا خودشان ورق‌ساز هستند و بازار را انحصاری کرده بودند اما با پیگیری‌های استاندار خوزستان این مساله نیز حل شد.

وی اظهار کرد: ساخت یک واحد فولادسازی در مرحله اول نیاز به مطالعات گسترده‌ای دارد و گرفتن این مجوز دور از ذهن بود زیرا مطالعات اولیه در این زمینه انجام نشده بود. اکنون مطالعات این طرح با شرکت دانیالی آلمان که بعد از برجام فضای همکاری‌اش با ایران باز شده آغاز شده است.

محمود پور با بیان این‌که حجم سرمایه‌گذاری در فولادسازی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: با آغاز کار فولادسازی در شرکت فولاد اکسین، اشتغالزایی خوبی به صورت موقت حداکثر تا سه سال از زمان کلنگ‌زنی تا بهره‌برداری به وجود می‌آید. پس از بهره‌برداری نیز برای ۷۰۰ تا یک هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: دستاورد دیگر فولاد اکسین، قرار گرفتن این شرکت در وندورلیست وزارت نفت است که با پیگیری و جلسات حضوری با وزیر نفت این مساله محقق شد. در این زمینه برای پروژه‌ها به ویژه پروژه گورب جاسک که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال دارد، قرار شده تا ۲۰ درصد از سهمیه این مسیر به فولاد اکسین اختصاص داده شود.

محمود پور ادامه داد: این دستاورد بسیار بزرگی برای فولاد اکسین است که البته برای رسیدن به این دستاورد و تأمین ۸۰ هزار تن ورق نیاز به تجهیز آزمایشگاه مرکزی و سرمایه‌گذاری است. در مجمع برآورد انجام شده برای تجهیز آزمایشگاه برای ارائه نهایی‌ترین آزمایشگاه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: تیرماه رکورد دو سال گذشته تولید فولاد اکسین و در مردادماه نیز با تولید ۹۴ هزار و ۵۰۰ تن رکورد تولید فولاد اکسین در یک ماه شکسته شد. شکستن رکورد تناژی شاید الزام کار اقتصادی نباشد و در این زمینه اعلام کرده‌ایم که به دنبال تولید اقتصادی هستیم و تناژ اولویت اول فولاد اکسین نیست.

وی با بیان این‌که دستاوردهای خوب و بزرگ نسبت به سال گذشته داشتیم، با بیان این‌که ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۶۶ میلیارد تومان هم مطالبات در شرکت وجود دارد، اظهار کرد: مهمترین چالش در فولاد اکسین خوزستان تعهدات زیادی است که از قبل بوده و اکنون این تعهدات برعهده ما هست.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد