امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  غلام رضا شریعتی، ظهر امروز در حاشیه جلسه عملکرد معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بهبود فضای کسب و کار و آنلاین بودن در مورد مسائل سرمایه گذاری، آمار و اطلاعات دقیق و به تبع آن برنامه ریزی صحیح و مناسب برای این کار لازم بود.

وی افزود: از معاون اقتصادی درخواست کردم، به منظور جلوگیری از کند بودن  صدور مجوز سرمایه گذاری در خوزستان پنجره واحد سرمایه گذاری را در استان ایجاد کند.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی مشکلات اداری و قانونی موجود در سیستم اداری خوزستان ادامه داد: گاهاً  مشاهده می‌شود، گرفتن استعلام از برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل وجود برخی ظرفیت‌ها در استان به درازا کشیده می‌شود.

شریعتی گفت: در استان لرستان تنها از۷ سازمان استعلام می‌شود، این در حالی است که در خوزستان باید از ۲۳سازمان استعلام گرفته شود، و همین عامل سبب کندی در روند سرمایه گذاری شده است.

وی درخواست کرد: مسائل اداری مربوط به صدور مجوز سرمایه گذاری در خوزستان دیجیتالی، نرم افزاری و آنلاین شود، تا در سریعترین زمان ممکن روند اداری صدور مجوز سرمایه گذاری را حل کنیم.

شریعتی با بیان اینکه در خصوص کارهای مربوط به کاهش برخی استعلامات در استان کارهای خوبی انجام شده و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، ابراز امیدواری کرد: با این پنجره واحد ۷۶۰ فرآیند را به ۱۶۰ فرآیند کاهش دادیم که باید اجرایی شده و پس از آن  نرم افزاری و دیجیتالی را طی ۵ تا ۶ ماه آینده در دهه فجر از آن رونمایی کنیم، که کار کاملا ناب و دسته اول است.

وی افزود: زمانیکه وزارت کشور از این موضوع اطلاع پیدا کرد، از ما درخواست کرد، تا تمام تجربیات خود را در این کار به آنها ارائه دهیم تا در سایر استان‌ها این کار دنبال و فراگیر شود.

شریعتی با اشاره به درخواست وزارت کار مبنی بر ارائه تجربه خوزستان در برنامه کاهش استعلامات اداری گفت: از وزارت اقتصاد درخواست کردیم خوزستان در این مقوله پایلوت شویم، تا از تجربیات ما استفاده کنند، چرا که ما در این مقوله که سبب روان سازی روند سرمایه گذاری می‌شود، پیشگام بوده‌ایم.

وی با اشاره به وجود چند پروژه بزرگ سرمایه گذاری در استان تشریح کرد: اینکه برای کدام از پروژه‌ها  مجوز صادر شده، چقدر پیشرفت فیزیکی داشتند، حجم سرمایه گذاری در آنها از نظر ریالی و ارزی چقدر است، و  در چه مراحلی است، این یک کار مدیریتی است،که به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد و برنامه آن  قابل نصب روی تلفن همراه مدیران و سرمایه گذاران است.

شریعتی افزود: اگر کارشان به دلیل خاصی توقف داشته باشه که مانع شده باشند، به صورت آنلاین می‌توانند، به ما گزارش دهند تا آنها را پیگیری کنیم و به این صورت نباشد که کار یک سرمایه گذاری با مشکلاتی روبرو شده باشد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم دسترسی به مدیر مربوطه و یا استانداری این کار چندین ماه بخوابد و سپس مسئولان بفهمند و این مشکل را حل و فصل کنند.

شریعتی با بیان اینکه داشبورد مدیریتی حوزه اقتصادی کار دیگری است که در حال انجام آن است و نیاز به وارد کردن دیتاها دارد، توضیح داد: این مقوله نیز آماده است، که به صورت آنلاین کارهای مدیریتی حوزه اقتصادی، میزان برداشت محصولات، میزان تولید و همه بخش‌ها را بررسی و مسائل مبتلابه آن را بدانیم.

وی با اشاره به آمار انجام شده در مورد شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی، واحدهای فعال، و…بیان کرد: در صدد هستیم از محل اعتبارات استان ۱۰۰ میلیارد تومان و از محل صندوق کارآفرینی امید هم تقریبا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان وام‌های کم بهره را در اختیار واحدهای تولیدی به عنوان سرمایه در گردش و یا تکمیلی قرار دهیم.

استاندار خوزستان در پایان، اطلاع دقیق از میزان تولید، میزان تقاضای تولیدات در بازار، ارزش صادراتی بودن آنها و اینکه وام دادن و تسهیلات به کدام واحد جواب دهی دارد و به کدام ندارد، از جمله موارد مهم برای جلوگیری از هد رفت اموال بیت المال برشمرد.

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد