امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۲۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: اخلاق محمدیان در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه هفته دولت که شب گذشته در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر سال با توجه به روند روبه پیشرفت جامعه و عملکرد دستگاه‌ها شاهد ارتقا سطح نمایشگاه هفته دولت و تغییرات محسوس در آن هستیم.وی افزود: امسال نیز همه دستگاه‌ها سعی می‌کنند با توجه به وضعیت موجود استان دستاوردهای خود را ارائه دهند که این مساله قطعا به بیان واقعیت‌ها کمک می‌کند و روند رو به رشد دستگاه‌های اجرایی استان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان این‌که مسئولان قطعا انتقادپذیر هستند، تصریح کرد: به عنوان نماینده بخش خصوصی به راحتی انتقادات خود را بی پرده و بدون هیچ مشکلی به مسئولان عنوان کرده‌ایم. آزادی بیان در سطح استان و به ویژه در بخش صنعت و تولید وجود دارد. مدیران و مسئولان ارشد استان این توانایی را دارند که انتقادات منتقدان را بشنوند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

محمدیان با بیان این‌که در بحث زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان کارهای اساسی‌تر و فعالیت‌های خوبی نسبت به سال‌های گذشته انجام گرفته است، گفت: در این خصوص دو تصفیه‌خانه فاضلاب را در شهرک‌های صنعتی ایذه و رامهرمز افتتاح کرده‌ایم. همچنین ساخت سه تصفیه‌خانه را با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته مرکز خدمات فناوری و کسب و کار را به بهره‌برداری رساندیم که دارای فضای مفید، امکانات مناسب و مشاوران خوب است. این مرکز در یک مکان خوب و مناسب در محل ورودی شهر اهواز واقع شده و زیبایی خاصی به شهر داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به محدودیت‌هایی که شرکت شهرک‌های صنعتی با آن‌ها مواجه است، عنوان کرد: منابع مالی دولت در اجرای پروژه‌ها کاهش داشته است اما در این زمینه تلاش کردیم تا با همین وضعیت زیرساخت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم.

محمدیان در خصوص شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز گفت: در یک سال گذشته ۳۰ هکتار مجوز واگذاری زمین را در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز از محیط زیست اخذ کرده‌ایم که بخشی از این زمین‌ها واگذار شده است.

وی اظهار کرد: جاده دسترسی این شهرک کلنگ‌زنی شده و اکنون در حال احداث است. همچنین طرح جامع شهرستان اهواز در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و برای تأیید به شورای عالی شهرسازی فرستاده شده است. با توجه به پیگیری استان در وزارتخانه اگر این طرح تأیید شود مشکل زیست محیطی شهرک شماره ۵ اهواز با توجه به خارج شدن از حریم شهر، حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: ساخت شهرک تخصصی پایین دستی و میان دستی پتروشیمی در محدوده ماهشهر، آغاجاری و امیدیه به مساحت سه هزار هکتار یکی دیگر از کارهای اساسی است که در حال آغاز شدن است.

محمدیان عنوان کرد: ساخت این شهرک، زنجیره تولیدی صنایع پتروشیمی را تکمیل می‌کند و یک فرصت بسیار مناسب در منطقه است. با توجه به استعدادهای آن محدوده و مکان پیش‌بینی شده، شهرک تخصصی پتروشیمی مدل خوبی برای رشد این صنعت است.

وی افزود: ساخت این شهرک یک ظرفیت قابل قبول برای استان است و به رونق اقتصادی استان کمک می‌کند. تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت‌های شهرک‌های موجود را به طور کامل آماده کنیم و بستر مناسبی را درون شهرک‌ها آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان این‌که تلاش می‌شود از شهرک‌سازی بی رویه جلوگیری و شهرک‌های موجود را در صورت نیاز توسعه دهیم، گفت: امیدوار هستیم با ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های استان و با زیباسازی و بهبود مبلمان درون شهرک‌ها زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر مهیا کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد