امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۱۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۵۰۹۶۱۲

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: مسعود صدری پیش از ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی استان خوزستان اظهار کرد: به عنوان اقتصاد و دارایی، ۶ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم که یک مورد در حوزه طرح جامع امور مالیاتی و پنج مورد دیگر هم در حوزه اداره کل خودمان است. در حوزه دولت و خزانه الکترونیک در گام اول برای همه شرکت های دولتی و دانشگاه در بانک مرکزی حساب باز کردیم؛ ۸۲ درصد صدور چک نسبت به سال ۹۴ کاهش پیدا کرده و پرداخت حقوق توسط خزانه داری کل انجام می شود.

وی افزود: هیچ کسی امکان ارائه گزارش املاک غیرمنقول دولت را ندارد؛ سامانه سادا برای جمع بندی اموال همه دستگاه های دولتی تهیه شده و تاکنون ۳۴۳ هزار مشخصات در این سامانه ثبت شده است.

صدری بیان کرد: سهم استان خوزستان ۱۶ هزار و ۱۰۲ ثبت در سامانه بوده و همچنین میانگین کشوری ۴۶ درصد و سهم خوزستان ۵۴ درصد است. تا قبل از طرح یک هزار و ۹۰۰ ملک ثبت مشخصات شده که اکنون به بیش از ۱۶ هزار مورد افزایش پیدا کرده است. ۲۸ دستگاه مشخصات املاک خود را در سامانه ثبت نکردند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان ادامه داد: مطالبات دولت به ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد و بدهی ها به ۶۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده و با توجه به بودجه های سالیانه راه پرپیچ و خم در مقابل دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

صدری گفت: پروژه اقتصاد مقاومتی برای بهبود کسب و کار بود و در این راستا مأموریتی با توجه به برش استانی به ما محول شد که ایجاد پنجره واحد خدمات شهری بود؛ کسانی که برای پروانه و پایانه کار وارد شهرداری می شوند در عین حال باید به چندین دستگاه خدمات رسان مراجعه کنند که با این پروژه یکپارچه سازی خدمات رسانی انجام می شود.

وی توضیح داد: بحث خرید داخل از خدمات استان را در زمان استاندار قبلی اجرا کرده و با تغییر استاندار از دستور کار خارج نشد چون برای آن منطق سیاسی داشتیم. تا پایان مرداد ماه سال جاری، ۳۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان کل خدمات و خرید کالاهای استان خوزستان بوده است؛ از این میان ۶۲ درصد آن درون استان و ۱۰ هزار و ۷۶۸ میلیارد یعنی ۲۷ درصد خارج از استان انجام شده است.

صدری توضیح داد: بیشترین خریدهای استان را ۱۰ دستگاه اجرایی و شرکت انجام می دهند که ۱۵ هزار و ۴۵۹ میلیارد خرید داخل و ۸ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان خارج از استان است.

 

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد