امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۶۰۵۰۰۰۳۰۳_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  براساس بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل از سطح بازار عرضه و توزیع استان خوزستان، بخشی از روغن های زیتون خوراکی با نام‌های تجاری مختلف تحت عنوان روغن زیتون پومیس (Pomace) عرضه و توزیع می‌شود و از آنجاکه روغن‌های مذکور روغن تفاله زیتون بوده به استناد استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «روغن زیتون– ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» روغن تفاله زیتون (Pomace)  برای مصرف خوراکی انسان ممنوع است. ولذا از عموم شهروندان انتظار دارد از مصرف روغن‌های مذکور جدا خودداری کرده و مراتب محل‌ها و مراکز عرضه و فروش کالاهای موردنظر را جهت انجام اقدامات قانونی لازم به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

به گزارش فارس، روغن زیتون به چند دسته فرابکر، بکر، معمولی، تصفیه شده و روغن زیتون تفاله زیتون یا پومیس تقسیم می‌شود. روغن پومیس، روغن استحصال شده از تفاله‌های زیتون با استفاده از حلال‌های شیمیایی است پس از استحصال روغن از زیتون در تفاله‌های باقیمانده بین ۲ تا ۷ درصد روغن زیتون وجود دارد که این روغن توسط ماده‌ای به نام هگزان استحصال و مصرف آن هم بسیار خطرناک است.

لازم ذکر است حجم قابل توجهی از روغن‌های قاچاق عرضه و توزیع شده در بازار کشور را روغن پومیس تشکیل می‌دهد که در مناطق مرزی همچون خوزستان نیز به وفور یافت می شود.

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد