امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

n82643007-71827222

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: مهندس محمد اختلاط پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ مردادماه و روز صنعت دفاعی به توانمندیهای ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع یکی از راهبردی ترین وزارتخانه های دولت به شمار رفته و فعالیت های پیچیده ای برای افزایش قابلیت دفاعی و توان بازدارندگی دارد.
وی افزود: پیش از انقلاب حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و ۲۰ هزار مستشار انگلیسی در صنعت دفاعی ایران حضور داشتند که خروجی این مجموعه تنها تولیدگلوله های ام یک و اسلحه ژ۳ بود.
وی گفت: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون محصولاتی دفاعی با بالاترین تکنولوژی توسط نیروهای داخلی و جوانان برومند این مرزو بوم تولید شده است.
این مقام ارشد وزارت دفاع ادامه داد: در حال حاضر دشمن بیشتر روی صنعت موشکی ایران تمرکز دارد اما قدرت بازدارندگی ایران اسلامی فراتر از موشک است و در هر زمینه دفاعی پیشرفت بسیار بالائی کرده ایم.
وی بیان کرد: ایران اسلامی به پشتوانه ایمان و اعتقاد ملت شریف و همیشه در صحنه خود همواره دارای توانمندی هایی فراتر از حد انتظار دشمنان است و صنعت موشکی تنها بخشی از قدرت بازدارندگی ایران است.
اختلاط تصریح کرد: در حال حاضر موشک های کوتاه برد، میان برد و دور برد و موشک های بالستیک۳۱۳ تنها بخشی از توانمندی های ما به شمار می رود که در کنار آن در صنایع دریایی و هوایی نیز در سال های اخیر به افتخارات بزرگی دست پیدا کرده ایم.
وی ادامه داد: اکنون دشمنان اسلام باید بدانند که قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع با تکیه بر شناورهای سریع، پهپادهای فوق پیشرفته، موشک های دور برد و هواپیماهای پیشرفته فراتر از تصورات آن هاست.
مقام ارشد وزارت دفاع گفت: در حال حاضر پهپادهای مسلح ایران بدون وارد کردن هرگونه خسارتی به نیروهای خودی می توانند مواضع دشمنان را مورد هدف قرار دهد و دشمن را به زانو دربیاورند.
اختلاط تصریح کرد: همچنین تانک های ذوالفقار ۳،۲،۱ از دیگر توانمندی های ایران در صنایع دفاعی به شمار می روند که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارند و به صورت کامل توسط کارشناسان و جوانان برومند این مرزو بوم ساخته شده است.
وی بیان کرد: وزارت دفاع اکنون با تشکیل بنیاد نخبگان از توانایی های فرهیختگان علمی کشور در ساخت صنایع دفاعی خود استفاده می کند و تا کنون محصولات با اهمیتی را تولید کرده است.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد