امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۳۶۶۶۱۳

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: فرامند هاشمی زاده پیش از ظهر امروز شنبه در کارگاه تخصصی آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز اظهار کرد: این سمینار یکی از ضرورت هایی است که به دلیل وسعت روبه گسترش آتش سوزی در کشور برگزاری آن لازم و ضروری است. تشکیل چنین کارگاه هایی به شرط عملیاتی شدن و تداوم پیدا کردن ضروری خواهد بود.

وی افزود: از نظر آماری چه در صنایع و یا عرصه های جنگلی و مقطعی آمار بسیار پایین تر از وضعیت فعلی است؛ هر ساله در حد ۲۵ هزار هکتار آتش سوزی را داریم و به صورت روزانه افزایش پیدا می کند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با طرح این سئوال که چرا باید سرمایه سالیان دراز با آتش سوزی از بین برود، گفت: متأسفانه برخی مواقع صنعت بسیار مهم و با ارزش هم در طول چند ساعت به خاکستر تبدیل می شود و به نظرم همه این حوادث به رعایت استانداردها و اصول ایمنی و HSE برمی گردد.

هاشمی زاده پیشنهاد داد: در استان هایی مثل خوزستان که وضعیت بحرانی و مجموعی از بحران ها را در خود دارند و سیل، باد، باران، تگرگ، طوفان، گرد و غبار از جمله بحران های این استان است باید معاون بحران را برای استاندار تعیین کنند تا قدرت مانور و تصمیم گیری ها بالاتر برود.

وی با بیان اینکه اگر مدیر ما با مسئله ایمنی و HSE آشنایی کامل داشته باشد آن وقت واکنش و اقدامات بهتری خواهد داشت، گفت: اخذ HSE در همه بخش های منابع طبیعی و صنعت، احداث پایگاه ها در مناطق حادثه خیز با تجهیزات و امکانات، تکیه بر کمک های مردمی (خیلی روی این موضوع باید کار کرد)، تختصیص اعتبارات کامل (با توجه به اینکه کشور حادثه خیز است) و ارزیابی فعالیت ادارات کل بحران کشور از دیگر پیشنهادات است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اعلام این خبر که از ستادهای بحران فعال در خوزستان تقدیر می شود، ادامه داد: معین ساختن شهرستان ها برای حوادث خاص سایر شهرستان ها از جمله مسائلی است که در خوزستان اجرایی شده و پیشنهاد اجرای آن در کشور را هم داریم.

هاشمی زاده عنوان کرد: عمدتا عوامل انسانی علت اصلی در حوادث و آتش سوزی های رخ داده است؛ بنابراین اشتغالزایی از طریق دخالت دادن مردم برای حفاظت و نگهداری از سرمایه های منابع طبیعی و جنگل ها را پیشنهاد می کنم.

طبق این گزارش ، این کارگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی، پیشگیری به موقع، اقدام و مقابله سریع، همکاری در اطفاء و جبران آسیب ها و خسارت ها برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد