امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۲۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۵۲۷۰۰۰۷۲۹_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز مساجد، اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی کشور و جامعه به حساب می‌آید و مسؤولان باید از لحاظ مالی حامی این پایگاه‌ها باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: ازدواج از راهکارهای کاهش هنجارها و فساد اجتماعی است و باید مسؤولان در امر ازدواج جوانان اهمیت و تسهیل داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مقامات سعودی تا این لحظه در رابطه با حجاج ایرانی به تعهدات خود پایبند بوده‌اند و امیدواریم که این پایبندی تا بازگشت حجاج ادامه داشته باشد.

حسن‌زاده با اشاره به حمله تروریستی به بندر بارسلون در اسپانیا، اظهار کرد: گروهک‌های تکفیری توسط آمریکا و آل‌سعود ایجاد شده‌اند و امروز نیز بلای جان آنها شده است.

وی عنوان کرد: همه وزیران به ویژه وزرا کشاورزی، صنعت، نیرو و نفت باید نسبت به استان خوزستان و مشکلات آن متعهد باشند و ما مردم خوزستان از وزیر پیشنهادی نیرو خواستار هستیم که در صورت کسب رای اعتماد، پیگیریی در رابطه با سیاست انتقال آب نداشته باشد و لازم است که ۱۸ نماینده خوزستان با این وزیر نشستی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر نامناسب بودن زندگی معیشتی مردم در خوزستان، بیان کرد: آمار بیکاری استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های بالا و آب بسیاری از شهرهای استان خوزستان غیر قابل شرب است.

وی ادامه داد: آب در تمام خانه‌های مردم خوزستان با دستگاه تصفیه، قابل خوردن می‌شود و این مسائل و مشکلات مردم باید به وزیر نیرو انتقال داده شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: تعهد، تخصص و انقلابی بودن از ویژگی‌های مهم یک وزیر به حساب می‌آید، یک وزیر باید دارای روحیه انقلابی به معنا فداکاری، ایثار و خدمت بدون منت باشد و این ویژگی‌ها در اشخاصی چون شهیدان باهنر و رجایی وجود داشت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: امنیت، توسعه و آبادانی استان خوزستان در امنیت و آبادانی کشور نقش موثری را دارا است و عقب‌ماندگی این استان، به منزله صدمه و آسیب به کشور است و به همین دلیل است که نقش خوزستان با دیگر استان‌ها قابل قیاس نیست.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان خوزستان دارای اهمیت است و وجود مرزهای دریایی، رودخانه‌ای، زمینی و هوایی از ویژگی‌های بارز این استان به حساب می‌آید، این استان در هشت سال دفاع مقدس که دیگر استان‌ها در حال توسعه بودند، بار اصلی جنگ بر دوش او بود.

حسن‌زاده اظهار کرد: کودتا ۲۸ مرداد سال ۳۲ با کمک آمریکا و همدستی انگلیس انجام شد، این کودتا بیانگر عدم قبول داشتن دموکراسی از سوی آمریکا بود و آنها فقط منفعشان مهم به حساب می‌آید.

وی در پایان گفت: کسی از نظر آمریکایی‌ها مورد احترام است که منافع شوم آنها را تامین کند، عربستان به عنوان اولین کشور منطقه با آمریکا متحد شد، در حالی که مردم این کشور تاکنون صندوق رای را با چشم خود ندیده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد