امروز

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۵۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۸۲۶۱۱۳۹۵۱۲۴۶۹۲۲۳۰۱۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلامرضا شریعتی دیروز در جمع خبرنگاران درباره پیگیری‌های مصوبات دولت در استان خوزستان اظهار داشت: در سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پیگیری مصوبات دولت در زمینه زیرساخت‌های استان خوزستان جلسه‌ای تشکیل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از وضعیت فاضلاب استان خوزستان و شیوه تامین منابع مالی آن ارائه شد، افزود: پروژه آب غدیر در حال انجام است همچنین موضوع آب شمال شرق استان به شورای اقتصاد منتقل شده و در حال تصویب است. امیدواریم هفته آینده در جلسه شورای اقتصاد آب شمال شرق استان خوزستان مصوب و به مرحله اجرا درآید.

استاندار خوزستان گفت: آب جنوب شرق خوزستان نیز در حال حاضر توسط  شرکت آب و فاضلاب کشور به صورت کارشناسی بررسی می‌شود که در این جلسه خواستار تسریع در روند بررسی شدیم تا روند مناقصه برگزار شود.

وی درباره تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری عنوان کرد: درباره فاز دوم تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بنا شد تا پایان هفته جاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی پیرامون توافقات به یک جمع‌بندی برسند و پس از آن از سوی سازمان برنامه ابلاغ و روند مناقصه انجام شود.

تعهد وزیر پیشنهادی نیرو برای تامین  آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

شریعتی ادامه داد: در صورت عدم توافقات مجدد سازمان برنامه و بودجه طبق توافقات قبلی موظف به ابلاغ است در عین حال وزیر پیشنهادی نیرو در جمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تعهد دادند که حتما آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تامین کند.

وی با اشاره به پیگیری احیای رودخانه کارون و اعتبارات محیط زیست بیان کرد: اعتبار مرکز سنجش وضعیت رودخانه‌ها  که بنا بود محیط زیست خوزستان دایر کند مشخص شد و در این راستا قرار است ۱۵۰ ایستگاه سنجش وضعیت رودخانه احداث می‌شود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: ۱۸۹ میلیون یورو در قالب وام برای هزینه در زمینه مبحث انرژی برق خوزستان در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه شرکت برق منطقه‌ای استان از قبل بدهکار است بانک عامل در این زمینه پیدا نمی‌شد که اکنون با بانک تجارت که بانک بدهکار است توافق شده که بدهی به صورت اقساد پرداخت شود تا بانک عامل مشخص شود.

نشست با وزیر عراق و  وزیر کشور برای هماهنگی مراسم اربعین

وی افزود: با مدیر عامل توانیر توافق شد که  ۸ پست جی آی اس در خوزستان زده شود که از محل فروش برق به کشورهای دیگر تامین می‌شود این ۸ پست علاوه بر ۱۶ پستی هست که قرار است از طریق فاینانس شورای اقتصاد بررسی شوند.

شریعتی ادامه داد: به دلیل اینکه روند از نظر زمان کنترل شود مدیران توانیر تعهد کردند که به سیستم توزیع برق خوزستان بیش از سهمیه ماهانه کمک کنند تا توزیع برق استان پایدار شود.

وی با اشاره به نشست با وزیر عراق و همچنین وزیر کشور عنوان کرد: امیدواریم در جهت توافقات انجام شده مراسم اربعین امسال را بهتر از سال‌های قبل برگزار کنیم همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و مرزی هماهنگی‌های بیشتری صورت گرفت.

منبع:خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد