امروز

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۰۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۵۲۳۰۰۰۲۳۴_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  تنوع ایجاد  صنعت های کوچک متناسب با وضعیت آب و هوایی استان خوزستان به خصوص مرکز استان، شهرستان اهواز از مزیت های مناسب برای سرمایه گذاری صنعت گران در این استان است که  می توان با تشویق صنعت گران فعلی و جلوگیری از قاچاق در جنوب کشور، صنایع کوچک استان به سمت پیشرفت حرکت کند.

از جمله مزیت های مهم و تاثیر گذار استان خوزستان، برخورداری از سد های عظیم و متعدد برای استفاده چند منظوره از آنها به منظور توسعه بخش کشاورزی و انرژی، برخورداری از اقلیم مناسب برای کاشت و برداشت سه نوبت محصولات کشاورزی و وجود نخلستان های وسیع که این نخلستان ها  را می توان وارد صنعت های کوچک استان کرد و در صادرات خرما نقش اساسی را به وجود آورد.

از دیگر قابلیت های استان وجود ذخایر و معادن عظیم نفت، گاز و وجود صنایع عظیم پتروشیمی و فولاد و همچنین برخورداری از امکانات بنادر و وجود فرودگاه بین الملل و وجود بازارهای هدف مرزی  است که می توان از آن برای ارتقا سطح کیفی و کمی  صنعت های کوچک و شهرک های صنعتی  استان استفاده مطلوب کرد.

از مزایای استقرار صنایع در شهرک های صنعتی؛ مستثنی بودن از قانون های شهرداریها، دسترسی آسان و سریع به امکاناتی از قبیل راه، آب، برق، گاز، فاضلاب صنعتی، مخابرات، اینترنت و …و ارایه خدمات رایگان در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار واحدهای صنعتی است.

یکی از صنایع کوچک مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان اهواز، شرکت توچال الکتریک است ،که  ۱۵ سال است در زمینه سیستم های تهویه مطبوع در استان خوزستان و ایران در حال حاضر فعالیت  می کند و در این مدت نماینده انحصاری شرکت میتسوبیشی ژاپن در قسمت بازرگانی را به عهده دارد که به مدت ۵ سال این شرکت وارد عرصه تولید شده است.

رئیس کارگاه های شرکت توچال الکتریک گفت:  پایه اصلی فعالیت  شرکت توچال الکتریک راحت بودن مشتری و رضایت او از محصول داخلی است که به این منظور از کوچک ترین وسایل تا ساخت قطعات بزرگ محصولات  در دست این شرکت قرار دارد.

دانیال شالبافان بیان کرد: نبود اعتماد بین مشتری ایرانی؛ باعث شده است تا برای کسب اعتماد مشتریان برای خرید کالای توچال این کالا را به ارگان ها عرضه کنیم تا با خرید آنها و ارائه کیفیت محصول داخلی مشتریان بیشتری را از کارمندان تا افراد عادی جذب کنیم.

وی افزود: پروانه بهربرداری توچال شامل تولید کولرهای اسپیلت ، پکیج های داکتی کانالی و کولرهای مالتیونیک و چند پنله است که  بازار استان خوزستان  را کاملا  پوشش می دهد و همچنین در سراسر کشور این شرکت در حال فعالیت و فروش محصولات خود است.

برای بالا بردن سطح اعتماد خریداران ایرانی تنها فروش محصولات به مردم نباید در نظر گرفته شود بلکه کفیت محصولات از جمله موارد اساسی در کسب اعتماد مردم برای خرید کالای ایرانی است که با توجه به بالا بردن کیفیت، سطح فروش هم به تبع آن افزایش می یابد و متعاقبا سرمایه گذاران  برای سرمایه گزاری در شهرک های صنعتی ترغیب می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد