امروز

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۷۱۳۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی کرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار سال گذشته تمام شد که در این چهار سال فقط شعار شنیدیم. در ابتدای دوره یازدهم ریاست جمهوری عنوان شد که انجمن‌ها بازوی دولت هستند و نقش اساسی در دولت دارند اما در این سال‌ها حمایت‌هایی که باید از انجمن‌ها می‌شد، انجام نشد.

وی افزود: بیشتر حرف‌های مسئولین دولت در حد شعار بود و اتفاقی که موردنظر بود، برای انجمن‌ها نیفتاد تا به جایگاه مناسب در دولت برسند و مورد توجه واقع شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان تصریح کرد: چهار سال دوم دولت دوازدهم آغاز شده است و با توجه به اینکه بیژن زنگنه وزیر نفت و معین استان خوزستان است، انتظار داریم به انجمن سازندگان خوزستان توجه ویژه شود و حمایت‌هایی انجام گیرد تا شاهد رونق صنایع در استان باشیم.

کرانی عنوان کرد: وزیر نفت در آخرین سفر خود به خوزستان قول داد تا اگر دولت آقای روحانی چهار سال آینده نیز بر راس امور باشد، از سازندگان خوزستانی حمایت خواهد کرد. نشست‌های مختلفی را در این زمینه برای پیگیری مشکلات با مسئولان داشته‌ایم و همه قول حمایت داده‌اند تا در چهار سال دوم دولت، از انجمن سازندگان خوزستان حمایت شود.

وی با بیان این‌که استان خوزستان بخش عظیمی از اقتصاد کشور را تامین می‌کند و نباید با توجه به این ظرفیت، جوانانش بر سر چهار راه‌ها بنزین بفروشند، گفت: در اطراف شهر اهواز و بسیاری از مناطق خوزستان فلرها در حال سوختن هستند و مشکلات زیست محیطی فراوانی برای خوزستان و مردم آن به وجود می‌آید. جزو وظایف وزارت نفت است تا با حمایتی که از خوزستان انجام می‌دهد، بسیاری از این مشکلات را کاهش دهد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: حمایت‌ها با گفتن و حرف زدن فایده‌ای ندارد بلکه حمایت باید اجرایی باشد. چهار سال دوم دولت فرصت مناسبی است تا با توجه به این‌که کار در میادین مشترک کلید خورده و وزیر نفت نیز معین استان است، شرایط برای رشد و توسعه صنایع فراهم شود.

کرانی ادامه داد: باید در این چهار سال برای ۷۰ شهرک صنعتی در خوزستان که عمدتا کارخانه‌های ماشین‌سازی در آن‌ها فعال هستند، برنامه‌ریزی کرد تا به صنایع استان توجه ویژه شود.

وی با بیان این‌که رییس جمهور باید به وعده‌های خود عمل و به انجمن‌ها به خصوص انجمن سازندگان قطعات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان اعتماد کند، عنوان کرد: وزیر نفت نیز نباید اجازه دهد تا مانند گذشته سفارش‌ها به استان‌های دیگر داده شود و حجم بسیاری از خریدها و سفارشاتی که در استان قابل ساخت است، از بیرون از استان یا خارج از کشور تامین شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خاطرنشان‌کرد: وزیر نفت باید تولیدکنندگان استان را به بازی بگیرد و از آن‌ها حمایت کند زیرا خوزستان یک استان صنعتی است. اگر قرار است در میادین مشترک کاری آغاز شود باید از توان و ظرفیت شهرک‌های خوزستان استفاده بهینه شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد