امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۲۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

IMG15374237

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان : محمدتقی زاده با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ایجاد تعامل بین فرهنگیان، دانش آموزان، شهروندان و خانواده‌ی بزرگ آموزش‌وپرورش افزود: آیین تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و برگزیدگان رسانه‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش به مناسبت روز خبرنگار در نیمه دوم مردادماه سال ۹۵ برگزار می‌شود.

تقی‌زاده تعامل رسانه‌ها با اداره کل و مسئولان آموزش‌وپرورش در ۴۰ منطقه آموزشی استان را مهم دانست و گفت: شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، توجه‌بیشتر به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه آموزشی، ایجاد زمینه برای تبادل‌نظر و تجربه بین رسانه‌ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در برنامه توسعه آموزشی، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی توضیح داد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی هوشمندانه و به‌موقع فعالیت‌های آموزش‌وپرورش، ضمن ایجاد همگرایی بین مسئولان و مردم، موجب تقویت اعتماد عمومی می‌شوند و جا دارد که با ارج نهادن به تلاش و کوشش فعالان رسانه‌ای، این سرمایه‌های انسانی ارزشمند را پاس بداریم و همچنین با تکریم پیشکسوتان رسانه‌ای فعال در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش که سال‌ها در این عرصه خدمت کرده‌اند، موجبات تقویت جریان کوشش‌های پیشین را فراهم آوریم.

وی در ادامه اظهار کرد: ستاد جشنواره، در اداره‌کل‌تشکیل شده و فعالیت خود را در سه بخش«تکریم پیشکسوتان»،«رسانه‌های فعال» و «بخش مسابقه» آغاز کرده است. خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری می‌توانند تا دهم مردادماه آثار خود در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ را در پنج قالبِ خبر، گزارش خبری، گزارش‌موضوعی، مصاحبه و عکس به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان تحویل دهند.

دبیر اجرایی جشنواره «تعلیم، رسانه، تربیت» نیز در مورد جزییات و چگونگی اجرای این جشنواره گفت: ستاد این جشنواره و دبیرخانه‌ آن، شامل سه کمیته «اجرایی»، «علمی و بررسی آثار» و «پشتیبانی و تبلیغ» در اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش تشکیل شده است.

سعید رضوانی افزود:«کمیته اجرایی»و کمیته«پشتیبانی و تبلیغ»، وظیفه اعلام فراخوان به سراسر استان برای ارسال آثار، هماهنگی و نظارت برای اجرای هرچه بهتر مراسم جشنواره، تدوین برنامه افتتاحیه و اختتامیه، دعوت از رسانه‌ها و پیشکسوتان و تهیه لوح سپاس، تندیس و جوایز برای برگزیدگان و خبرنگاران را بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: کمیته علمی نیز  با مأموریت بررسی کمی و کیفی، و ارزیابی آثار منتشره در سال تحصیلی ۹۵-۹۴، وظیفه‌جمع‌آوری آثار ارسالی از سوی رسانه‌ها، تهیه فرم داوری و ارسال آن به هیات‌داوران را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که آثار بخش مسابقه توسط اساتید دانشکده خبر اهواز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد