امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۴۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۷۰۳۷

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقا سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به ستاد عتبات استان واگذار شده است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۰۰ موکب در دو پایانه مرزی و مسیرهای بین راهی به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه دادند.

موسوی با بیان اینکه امسال آمادگی صدور پروانه برای ۱۰۰۰ موکب وجود دارد، ادامه داد: از مجموع پرونده‌های ارسالی به مرکز جهت صدور پروانه برای مواکب، تعداد ۱۱۹ پروانه صادر و تحویل گرفته شد و در خصوص مابقی در روزهای آینده اقدام می‌شود.

وی گفت: بیشترین پروانه‌های صادره به ترتیب مربوط به شهرهای اهواز با ۴۵ پروانه، حمیدیه با ۲۱ پروانه، دشت آزادگان با ۱۹ پروانه، کارون با ۱۳ پروانه، هویزه با ۱۰ پروانه و چند شهر دیگر است که مجموعاٌ ۱۱۹ پروانه برای آنها صادر شده است.

مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان درباره مزایای اخذ پروانه برای مواکب اظهار کرد: به موکب‌های دارای پروانه تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، و برای مواکب داخل عراق شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی، انبار دائمی و ویزای خادمی ارائه می‌شود.

وی گفت: مدیران مواکب و هیات‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب هر چه سریع‌تر جهت ثبت نام برای دریافت پروانه اقدام تا بتوانیم در فرصت مناسب فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهیم.

موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان بیان کرد: بیشترین تشکیل پرونده برای صدور پروانه موکب مربوط به شهرستان اهواز با بیش از ۱۰۰ فقره بوده است.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد