امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۱۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۱۱۹۰۰۱۰۷۰_Test_PhotoH

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: غلام رضا شریعتی، شامگاه دوشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که در محل سالن همایش‌های گیت بوستان اهواز برگزار شد، با توصیف روز خبرنگار به یک ارزش اجتماعی بزرگ اظهار کرد: سلامت فکری و فرنگی جامعه مدیون و مرهون تلاش‌های جامعه خبرنگاران و صنف رسانه است.

وی تصریح کرد: روز ۱۷ مرداد یاد آور مجاهدتهای مردان و زنانی است، که به دنبال حق و حق طلبی هستند، و درمسیر آن گام بر می‌دارند، تا پرچم آگاهی بخشی بر افراشته نگه دارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دمکراسی است، گفت: رسانه دیدبان هوشیار جامعه و طلایه دار دفاع از حقوق اساسی مردم است، تا سدی محکم در برابر برخی سوء استفاده‌ها باشد.

شریعتی افزود: اگر ما نتوانیم مشکلات اهل رسانه را به عنوان رکن چهارم دمکراسی و کسانی که آینه تمام نمای اجتماع هستند، را حل کنیم، به طور حتم این صنف مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، و نمی‌توانند حقی را جامعه بر عهده آن‌ها گذاشته را به درستی ایفا کنند.

وی گفت: بنده از نزدیک شاهد بودم، خبرنگاران تحت هر شرایطی به منظور تبیین واقعیت‌ها و مشکلات استان و در جهت پیشبرد اهداف استان از هیچ تلاشی فرونگذاشتند.

شریعتی ادامه داد: از همه خبرنگاران عزیزی که به واسطه همکاری با مدیریت استان با تمام وجود انعکاس دهنده تمام وقایع استان بوده‌اند، واخبار استان را به خوبی پوشش دادند، و سب توجه مسئولان کشوری به استان شدند، سپاسگذاری می‌کنم.

وی با اشاره به وظایف خبرنگاران در حفظ تعهد و امانت داری در انعکاس اخبار متذکر شد: انتقاد به فرموده امام موهبت الهی است، بنابراین چنانچه مواردی مطرح شود، که صحت نداشته باشد، ناراحت و دلگیر نشویم.

شریعتی با تاکید بر روحیات قشر خبرنگار به عنوان قشری بی‌توقع و بی‌ادعا در کار و فعالیت خود، تاکید کرد، باید به مشکل خبرنگاران توجه شود، و تا آنجایی که امکان دارد برای آن‌ها در حد توان امنیت شغلی ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خانه مطبوعات مکانی برای پیگیری مطالبات اهل رسانه است، خطاب به متصدیان امور خانه مطبوعات درخواست کرد: با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات خبرنگاران تلاش کند.

شریعتی افزود: انتظار می‌رود، همه ما در حد توان خود برای حل مسائل رفاهی و مشکلات اساسی جامعه مطبوعات استان از هیچ تلاشی دست برنداریم.

وی با تاکید بر لزوم حرمت نگه داشتن امر خبر و رسانه درخواست کرد: حتی به فرض وجود نقصان و اشتباه از جانب رسانه نباید اقدام به شکایت از آن کرد.

استاندار خوزستان در پایان بااشاره به برخی انتقاد‌های صورت گرفته در برخی رسانه‌ها، روزن مه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرد: انتقاد برخی رسانه‌ها را باید تحمل کرد و تلاش کنیم جامعه‌ای را به وجود بیاوریم، که هیچ کس از انعکاس نظر و تحلیل خود نترسد و هیچ استرسی به خود راه ندهد و با اطمینان خاطر وظیفه خود را انجام دهد، و هیچ دستگاه دولتی و اجرایی به خود اجازه ندهد در مقابل گفته کسی شکایت کند.

منبع:خبرگزاری فارس – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد