امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۱۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۳۳۲۹۸۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: همزمان با سراسر کشور، پیش از ظهر پنجشنبه همایش تکریم امامزادگان هفت شهیدان مسجدسلیمان با حضور بعضی از مدیران و مسئولان شهرستان، اصحاب وقف، ائمه جماعت و هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد شهرستان، خدام افتخاری، تعدادی از خیرین نیکوکار شهرستان و با سخنرانی امام جمعه مسجدسلیمان برگزار شد.

اسدالله رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک روز پنجم ذی القعده که روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و واسطه قرار دادن این بقاع متبرکه می توان به سر منزل مقصود و موفقیت در تمامی مراحل زندگی خود برسیم.

وی با بیان این مطلب که به فرموده مقام معظم رهبری «بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی کشور تبدیل شوند» افزود: ما می توانیم با فرهنگ اسلامی غنی که داریم و پیروی از آموزه های دینی که در نهاد و سرشت همه ما وجود دارد به این مهم دست پیدا کنیم و در این میان استفاده از همه ظرفیت و توان جامعه خصوصا جوانان و کسانی که خود را وقف نظام و آرمانهای انقلاب کرده اند، این مهم امکان پذیرتر خواهد بود.

در ادامه مراسم حجت السلام و المسلمین محجد صادق امینی امام جمعه مسجد سلیمان به عنوان سخنران اصلی همایش، ضمن برشمردن ویژگی های ائمه معصومین علیهم السلام به وجود بقاع متبرکه و عظیم الشان در سلسه جبال زاگرس اشاره کرد و گفت: برای رهایی و آزاد شدن از تمامی بدبختی ها، فساد ها و تباهی ها توسل به ائمه معصوم (ع) و توجه شدید به این بقاع متبرکه مثمر ثمر است که قطعا با توجه به این بقاع متبرکه و شناخت واقعی این امام زادگان و درک حقیقی آنها از روی معرفت جلو خیلی از ظلم ها، فسادها و کج روی ها و کج فهمی ها گرفته خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هر انسانی از روی فهم و شناخت قلبی و حقیقی در راه این ائمه و بقاع متبرکه قدم بگذارد، قطعا هیچ گاه طعم شکست را نخواهد چشید، افزود: وجود این امامزادگان برای منطقه برکت و نعمت و تنها راه سعادت جامعه است. اینکه در بیشتر زمینه ها عقب مانده ایم دوری از این امامزادگان و عدم توسل به این بقاع متبرکه بوده است که به لطف خداوند کم کم و با حضور کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند، راه خود را پیدا کرده و به امید و فضل خداوند، منطقه در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار گرفته است.

بر همین اساس ، در پایان این همایش از تعدادی از خادمین، ائمه جماعت، هیئت امنا و خدام افتخاری که اداره اوقاف و امور خیریه مسجد سلیمان را در انجام و اجرای برنامه ها مصوب یاری کرده بودند، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد