امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۵۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

  ۱۶۶۳۰۶
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: نبی‌الله خون‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع مصرف و عرضه قلیان در بلوار فرودگاه و پارک ساحلی اهواز، اظهار کرد: در سطح شهر مراکز عرضه قلیان مجاز و غیرمجاز به صورت پراکنده فعالیت دارند اما در سال‌های اخیر مصرف و عرضه قلیان در پارک ساحلی و بلوار فرودگاه بیش از نقاط دیگر شیوع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه پارک و بلوار ساحلی اهواز با وجود داشتن پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک محیط اجتماعی سالم جهت فعالیت‌های ورزشی، هنری، تفریحی و فرهنگی به جایگاهی برای عرضه و مصرف قلیان تبدیل شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به مطرح شدن بحث شیوع قلیان در اهواز در دستور کار جلسه گذشته شورای هماهنگی با مواد مخدر استان خوزستان، عنوان کرد: همچنین پس از طرح این موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و کارگروه و امنیت غذایی شهرستان، برای جمع‌آوری قلیان چه در اماکن عمومی و چه در سایر مراکز عرضه و مصرف قلیان سطح شهر، تصمیمات و تمهیداتی اتخاذ شد.

خون‌میرزایی ادامه داد: مقرر شد جمع‌آوری قلیان از سطح شهر به صورت مستمر انجام شود و در فاز اول جمع‌آوری قلیان‌ها از بلوار فرودگاه اهواز آغاز می‌شود و سپس در سایر نقاط، مبارزه با عرضه و استعمال قلیان پیگیری خواهد شد. همچنین برگزاری کمپین قلیان‌ها را گلدان کنیم، چاپ بنر توسط شهرداری اهواز در راستای کمپین “به دخانیات نه بگوییم” از دیگر تصمیمات بوده است.

وی افزود: کارگروهی متشکل از فرمانداری اهواز، مراکز بهداشت شرق و غرب، اداره اماکن، صنعت و معدن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی،‌ شهرداری و میراث فرهنگی برای برخورد با مراکز غیرمجازی که در اماکن عمومی و سفره‌خانه‌ها و فضای سبز نظیر بلوار ساحلی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، تشکیل شده است و در این زمینه تقسیم کار لازم بین دستگاه‌های عضو این کارگروه انجام شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: در راستای جلوگیری از مصرف و عرضه قلیان، مقرر شده مطالعات و طرح‌های تحقیقاتی توسط جوانان و ریشه‌یابی علل آن توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شود و همچینن از ظرفیت‌های بسیج، صدا و سیما، سازمان‌های مردم‌نهاد و دانشگاه‌ها در جهت مبارزه با عرضه و مصرف قلیان استفاده شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا- مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد