امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۲۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۶۲۷۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: یونسحسین نژادیان در نشست بررسی مشکلات مرز چذابه که نهم مردادماه در سالن جلسات پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: مرز چذابه یکی از مرزهایی است که می‌تواند بخشی از این توسعه صادرات را پوشش دهد.

وی افزود: اگر به فکر روانسازی و تسهیل کار در مرزهای استان نباشیم و منافع کوچک و شخصی را بر منافع ملی ترجیح دهیم رقیبان ما وارد کار می‌شوند و ما عقب خواهیم ماند.

حسین نژادیان تصریح کرد: در مرز چذابه نقص مدارک در برخی اقدامات وجود دارد که نقص مدارک، قاچاق نیست و باید فرصتی داده شود که این نقص مدارک اصلاح شود.

وی با بیان این‌که گمرک پلیس اقتصادی مملکت است و باید از حق خود دفاع کند و همه باید مطیع قانون باشیم، گفت: تقاضا می‌کنیم که با رعایت قانون و تسهیل در روند کارها به توسعه صادرات از طریق مرز چذابه کمک شود.

همچنین در این نشست بن عباس، کارشناس معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: به اذعان بسیاری از تجار خارجی مرزهای شلمچه و چذابه از مرزهای خوب کشور است اما تبلیغ بیش از حد در خارج از استان باعث می‌شود تجار مرز دیگری را برای صادرات و واردات خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به این‌که آمار صادرات تجار ما با سختکوشی در پایانه مرز چذابه، در مقایسه ۹۵ و ۹۴ بیش از دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: امروز مشکل اول کشور ما بحث اشتغال است و دغدغه همه دولتمردان همین است؛ بنابراین باید بیش از وظیفه خود تلاش و از بخشی‌نگری دوری کنیم.

بن عباس تصریح کرد: کشورهای مخالف به شدت به مقصد تجاری ما فشار می‌آورند که بار تجاری ما را کاهش دهند، بنابراین نباید ما فضا را برای این شرایط مهیا کنیم و باید تلاش مضاعف و همدلی داشته باشیم.

وی افزود: باید منافع تجار را ببنییم و منافع دولتی را هم دید. گمرک متولی بحث تجارت در مرزها است که باید گمرک جلسات هماهنگی مرز را تشکیل دهد و اتاق و سازمان صنعت نظارت کنند و گزارش دهند.

بن عباس گفت: ۱۲ ساعت توافق شده که در مرز کار شود و در حال حاضر گمرک باید ۱۲ ساعت در مرز کار کند؛ باید ساعت کاری از سوی گمرک اعلام و در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مصوب و همچنین با طرف عراقی هماهنگ شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد