امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۰:۵۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

download

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: دکتر الهه موالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آخرین لیستی که از اعضای کابینه دوازدهم منتشر شده، متاسفانه گویای عدم حضور زنان در ترکیب هیات دولت است که برای جامعه ایران مایه تاسف است.

وی ادامه داد: زنان فرهیخته ایران نسبت به زنان سایر کشورهای جهان که به مناصب ریاست جمهوری، جایگاه‌های وزارتی و رده‌های کلان دولتی دست یافته‌اند، هیچ کمبودی ندارند و حتی بسیار توانمندتر هستند.

این فعال حوزه زنان ادامه داد: تنها تفاوتی که در این زمینه کشور ایران با سایر کشورها دارد، این است که در آن کشورها، مردان باور خود را نسبت به توانمندی زنان عملی می‌کنند اما متاسفانه در ایران، مردان با وجود اقرار به توانمندی زنان، این باور را عملی نمی‌کنند.

موالی‌زاده عنوان کرد: بکارگیری یک زن در معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور، هیچ امتیازی را به ذهن متبادر نمی‌کند و مطمئنا در صورت امکان، حتی اگر می‌توانستند یک مرد را به این سمت منصوب می‌کردند.

وی با اشاره به حذف نام خانم مولاوردی از آخرین لیستی که از ترکیب هیات دولت دوازدهم که منتشر شده است، بیان کرد: خانم مولاوردی در جایگاه دفاع از حقوق زنان تلاش بسیار جدی و چشمگیری  داشته‌اند و مطمئنا در هر جایگاه یا وزارتخانه‌ای که قرار بگیرند، می‌توانند به خوبی بسیاری از مشکلات موجود در آن نهاد یا وزارتخانه را رفع کنند.

این عضو هیات عملی دانشگاه شهید چمران اهواز به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری زنان در مناصب کلان دولتی اشاره و عنوان کرد: عدم حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم، قطعا آن احساس امیدواری که در زمان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به آقای روحانی در کشور مطرح بود، را به یاس تبدیل می‌کند.

موالی‌زاده تصریح کرد در تمام استان‌های کشور، زنان بسیار توانمندی برای بکارگیری در مناصبی همچون  استانداری، ادارات کل و سایر مناصب رده میانی مدیریتی وجود دارد و قطعا بازخورد عدم حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم ،ادامه روند عدم بکارگیری زنان در مناصب رده‌های بالا و میانی دولتی در استان‌ها خواهد بود.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد